بلاگ فوق تخصصی کولورکتال

  • ۰
  • ۰

روش درمان خانگی برای مراحل اولیه بیمار مفید است.

فیستول مقعدی شاید نامی باشد که بارها به گوش شما خورده است . یکی از شایع ترین بیماری های مقعدی که معمولا بسیار ناخوشایند و آزاردهنده است .

فیستول در اثر به وجود آمدن یک ارتباط و اتصال غیر طبیعی میان دو بافت و یا دو ارگان بدن به وجود می آید که از طریق یک مجرا به یکدیگر متصل می شوند.


از آنجایی که این بیماری بیشتر به عنوان یک بیماری و عارضه ی ثانویه به وجود می آید روش پیشگیری و کنترل آنچنان خاصی ندارد و در صورت به وجود آمدن ،تنها روش درمان قطعی آن انجام عمل جراحی است که باید به وسیله ی عمل جراحی مجرای فیستول را تخلیه کرد و از بین برد .

اما انجام عمل جراحی با عوارض و ترس های بی شمار و متعددی همراه است و اکثر بیماران به دنبال روش های دیگری برای درمان این بیماری هستند . به دلیل عوارض بیشماری که انجام عمل جراحی به دنبال دارد امروزه محققان به دنبال یافتن روش های درمانی بهتری هستند تا جایگزین روش عمل جراحی شود .

موفقیت های زیادی هم در این زمینه کسب شده است . امروزه روش های درمانی نوینی به وجود آمده اند که جایگزین بسیار مناسبی برای انجام عمل جراحی هستند که هم عوارض بسیار کمتری دارند و هم اثربخشی بهتر . مثل لیزر درمانی و دارو .

فیستول مقعدی مشکل شایعی است که تنها روش درمان قطعی آن در حال حاضر فقط لیزر درمانی و انجام عمل جراحی است که بسته به نوع فیستول و نوع ارتباط مجرای آن ، یکی از این دو روش درمانی توسط پزشک انتخاب می شود .


زردچوبه


زردچوبه یک آنتی بیوتیک و ضد باکتری طبیعی بدون ضرر است. زردچوبه را با شیرخشک بدون چربی و عسل، خوب مخلوط کرده و شب ها قبل از خواب میل کنید.


عسل


عسل برای تقویت سیستم ایمنی بدن، دفع باکتری و سم زدایی بدن مفید است. با نوشیدن ترکیب عسل و آب، فیستول را درمان کنید.


سیر و پیاز


پیاز دارای گوگرد و سیر خاصیت ضد باکتری دارد. مصرف این دو گیاه برای درمان فیستول بسیار مفید هستند. سوپ پیاز و سیر برای درمان یبوست و فیستول مفید است. پیاز، سیر له شده و کلم را به آب در حال جوشیدن اضافه کنید. پس از پختن سوپ را میل کنید.


آب گرم


نشستن در وان آب گرم، درد بیماری فیستول را کم می کند.


زنجبیل


دم کرده زنجبیل برای درمان بیماری فیستول مقعدی و یبوست بسیار مفید است.


گریپ فروت


قاشق عصاره دانه گریپ فروت را با پنبه ی تمیزی به مقعد بمالید. پس از 20 دقیقه مقعد را شسته و به آرامی خشک کنید.


پونه کوهی


پونه کوهی ضد التهاب، ضد ویروس، ضد تورم، رفع خونریزی و ضد دیابت است. پونه کوهی را دم کرده، صبح و شب میل کنید.


میخک


میخک ضد باکتری و ویروس است. این گیاه برای درمان فیستول، تسکین درد معده و رفع عفونت های انگلی مفید است. میخک را با زنجبیل مخلوط کرده و پس از دم کشیدن میل کنید.


درخت چای


روغن درخت چای برای بهبود زخم های مقعدی مفید است. این روغن با کاهش میکروب و بازسازی گلبول های سفید، زخم را سریع خوب می کند. 1 قاشق روغن درخت چای را با روغن زیتون مخلوط کرده و با گوش پاک کن تمیز به مقعد بمالید. پس از 30 دقیقه مقعد بشویید.


منبع : مرکز درمان بیماری های کلورکتال ، ایران کلینیک ، وی کی پدیا ، نمناک

  • ۹۸/۰۴/۰۲
  • golnar jody

نظرات (۱)

  • مهران اصانلو
  • ممنون عالی بود
    http://anareabi.com/consultation/

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی