بلاگ فوق تخصصی کولورکتال

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

هنگامی که رگ های اطراف مقعد و لگن گشاد یا متورم می شوند بواسیر اتفاق می افتد. این اتفاق به دلایل زیر پیش می آید:


بارداری (بواسیر در بارداری)

بالا رفتن سن

اسهال مزمن (22 درمان خانگی اسهال به روش آسان) 

یبوست مزمن 

نشستن به مدت طولانی (به خصوص در توالت)

نزدیکی جنسی از مقعد

چاقی بیش از حد

ژنتیک- برخی افراد تمایل به بواسیر را ارث می برند.

بواسیر می تواند داخل و بالای داخل مقعد اتفاق بیفتد. همچنین می تواند زیر پوست مقعد به صورت خارجی اتفاق بیفتد.

  • ۰
  • ۰

اگر بواسیر دارید، ممکن است ایجاد تغییراتی در سبک زندگی‌تان به بهبود سریع‌تر آن کمک کند. یکی از علل بواسیر، زورزدن هنگام اجابت مزاج است. اضافه‌کردن غذاهای پرفیبر مانند سبزیجات، میوه‌ها و غلات کامل به رژیم غذایی می‌تواند به نرم‌شدن مدفوع کمک کند و عبور آن را آسان‌تر نماید. همچنین شما باید برای تسکین یبوست و کاهش میزان زورزدن در هنگام اجابت مزاج، مقدار زیادی آب بنوشید.


  • ۰
  • ۰

اگر بواسیرهای شما کوچک باشند، ممکن است علائم شما درعرض چند روز و بدون هیچ‌گونه درمانی برطرف شوند. همچنین ممکن است لازم باشد تغییرات ساده‌ای در رژیم غذایی و سبک زندگی‌تان ایجاد کنید. برخی هموروئیدهای داخلی آن‌قدر بزرگ می‌شوند که از مقعد بیرون می‌زنند. اینها هموروئیدهای پرولاپس نامیده می‌شوند. بهبود هموروئیدهای پرولاپس، مدت بیشتری طول می‌کشد و ممکن است به درمان‌های پزشکی نیاز پیدا کنند.

  • ۰
  • ۰

درمان بوسیر، علل و ایجاد آن

بواسیر/هموروئید یک رگ خونی متورم و ملتهب در رکتوم یا ناحیه مقعد است این در اثر افزایش فشار در ناحیه لگن و مقعد ایجاد می شود یبوست مزمن و اسهال مزمن از علل شایع بواسیر هستند زنان در مراحل بارداری به عنوان افرادی که اضافه وزن دارند نیز حساس می باشد.


مقاربت مقعد گاهی اوقات می تواند باعث هموروئید شده و زخم می تواند داخلی یا خارجی باشد هموروئیدهای داخلی در داخل رکتوم رخ می دهند اگر آنها به اندازه کافی بزرگ باشند و یا به اندازه کافی نزدیک به مقعد باشند آنها ممکن است در طول اجابت مزاج متورم شوند.


هموروئیدهای خارجی در منطقه باز اطراف رکتوم رخ می دهد اگر آنها به شدت تحریک شوند و لخته در زیر پوست ایجاد شود آنها می توانند یک توده سخت ایجاد کنند که به آن هموروئید ترومبوزه نامیده می گویند.