بلاگ فوق تخصصی کولورکتال

  • ۰
  • ۰

 آب‌میوه

شقاق مقعدی عمدتا به علت مصرف مواد غذایی نامناسب مثل نشاسته‌های فرآوری شده و غذاها و همچنین قند­هایی که باعث بروز یبوست و سخت شدن مدفوع می‌شوند، رخ می­دهد. بنابراین، اولویت اول برای درمان شقاق مقعدی رفع مشکل یبوست و همچنین مدفوع است. ۳ تا ۴ بار در روز آب‌میوه‌ی تازه مصرف کنید. همچنین بهتر است هر روز ۷ تا ۸ لیوان آب بنوشید. آنزیم گوارشی که برای هضم آب‌میوه ترشح می‌شود، می‌تواند در هنگام حفظ حرکات روده برای دفع مدفوع، از روند هضم غذا نیز پشتیبانی کند.


۱۲. شیر

شیر غنی از خواص و ترکیباتی است که برای عملکرد درست بدن لازم هستند، بنابراین منطقی است که شیر را در فهرست داروهای خانگی برای شقاق مقعدی وارد کنید. شما فقط باید مقداری شیر گرم را هر روز قبل از خواب میل کنید. این کار حرکات مکرر روده را ترویج خواهد کرد و همچنین سبب سلامت دستگاه گوارش خواهد شد.


۱۳. روغن حیوانی

رپغن حیوانی می‌تواند غشاهای مخاطی کل دستگاه گوارش را روان کند، و به این ترتیب سبب می‌شود که خروج مدفوع از روده راحت‌تر باشد. علاوه بر این، این ماده به تمیز کردن مدفوعی که از قبل باقی‌مانده و مدفوع تازه در روده کمک خواهد کرد.


شما می‌توانید یک قاشق چایخوری روغن حیوانی را به مقداری شیر گرم اضافه کنید و هم بزنید تا حل شود. بسته به ذائقه‌تان مخلوط را شیرین کنید و ترکیب حاصل را هر روز قبل از خواب مصرف کنید. همچنین می‌توانید مقداری روغن حیوانی را گرم کنید و آن را ۳ تا ۴ بار در روز بر روی شکاف‌ها استعمال کنید.


مطلب مرتبط : ۵ بهترین درمان خانگی‌هموروئید(بواسیر)


۱۴. عدس

عدس با توجه به فیبر غذایی فراوانی که دارد، می‌تواند یک انتخاب عالی در فهرست درمان‌های خانگی برای شقاق مقعدی باشد. شما می‌توانید مقداری عدس جوانه‌زده را دو بار در روز مصرف کنید. عدس را به مدت یک شب تا صبح خیس بگذارید. صبح روز بعد، آنها را در یک پارچه‌ی کتانی بریزید و رویش را بپوشانید. هر بار که پارچه خشک شد، می‌توانید آن را به صورت دوره‌ای با آب خیس کنید تا رطوبتش حفظ شود. عدس‌ها دو روز بعد شروع به جوانه زدن می‌کند.


۱۵. آب گزنه

آخرین مورد در فهرست داروهای خانگی برای درمان شقاق مقعدی گزنه است. مهم است توجه داشته باشیم که در میان روش‌های درمانی شقاق مقعدی اولویت حفظ یکنواختی خروج مدفوع از بدن است. مدفوع آبدار یا مدفوع سخت مشکل را قطعا تشدید می‌کند. شما می‌توانید با مصرف یک قاشق چایخوری آب گزنه به صورت سه بار در روز از بروز این مشکلات جلوگیری کنید. آب گزنه نه تنها باعث می‌شود که مدفوع به طور مرتب و یکنواخت از بدن خارج شود، بلکه باعث کاهش درد شقاق نیز خواهد شد.


چگونه می‌توان از بروز شقاق مقعد (فیشر) جلوگیری کرد؟

– در حال خارج شدن مدفوع به خودتان فشار وارد نکنید، زیرا ممکن است پارگی‌هایی که در شرف بهبودی هستند را باز کنید و حتی شکاف و پارگی تازه‌ای هم ایجاد شود.


– به منظور جلوگیری از شقاق مقعدی (فیشر) در نوزادان، پوشک آنها را به طور مرتب عوض کنید.


– در صورتی که به اسهال مبتلا شدید حتما آن را درمان کنید.


– از مصرف غذاهایی که باعث یبوست می‌شوند مانند برنج سفید، موز، محصولات لبنی مثل پنیر، گوشت قرمز، شکلات، غذاهای سرخ شده و چیپس پرهیز کنید.


– بدن خود را از طریق مصرف مایعات کافی برای ایجاد مدفوع نرم و جلوگیری از یبوست همواره هیدراته نگه دارید.


– به طور منظم و به مدت ۳۰ دقیقه در روز به منظور تشویق حرکات روده و بهبود جریان خون در ناحیه‌ی مقعد فعالیت فیزیکی داشته باشید. برخی از فعالیت‌هایی که می‌توانید انجام دهید عبارتند از حرکات کششی، یوگا، باغبانی، کارهای سبک خانه‌داری و پیاده‌روی.


– از فعالیت‌هایی مانند زدن وزنه‌های سنگین، دوچرخه‌سواری و همچنین تمریناتی که سبب بروز خستگی زیاد می‌شوند، پرهیز کنید.


– یادتان باشد که در هنگام نشستن روی سطوح سخت از بالش نرم استفاده کنید فشار وارد شده روی سطح مقعد کاهش یابد.


– ناحیه‌ی آسیب‌دیده را نخارانید زیرا این کار اختلال را بدتر می‌کند.

  • ۹۸/۰۲/۲۲
  • golnar jody

نظرات (۱)

  • پارس مشبک پردیس تولید کننده گریتینگ
  • سلام دوست من
    وبلاگ نویسید خیلی خوبه 
    نظرتو درباره سایت من بگو که میتونی کمکم کنی یا نه ممنون 

    http://gratingpmp.ir

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی