بلاگ فوق تخصصی کولورکتال

  • ۰
  • ۰

اگر بواسیر دارید، ممکن است ایجاد تغییراتی در سبک زندگی‌تان به بهبود سریع‌تر آن کمک کند. یکی از علل بواسیر، زورزدن هنگام اجابت مزاج است. اضافه‌کردن غذاهای پرفیبر مانند سبزیجات، میوه‌ها و غلات کامل به رژیم غذایی می‌تواند به نرم‌شدن مدفوع کمک کند و عبور آن را آسان‌تر نماید. همچنین شما باید برای تسکین یبوست و کاهش میزان زورزدن در هنگام اجابت مزاج، مقدار زیادی آب بنوشید.


اینها سایر نکاتی هستند که ممکن است به کاهش علائم کمک کنند:


زمان نشستن در توالت را به حداقل برسانید.

هنگامی که نیاز به اجابت مزاج دارید، در اسرع وقت به دست‌شویی بروید.

برای تغییر دادن موقعیت رکتوم، هنگام اجابت مزاج پاهایتان را روی یک چهارپایه‌ی کوچک قرار دهید. (یعنی هنگام استفاده از دست‌شویی فرنگی)

اگر باردار هستید، به پهلو بخوابید. این کار به کاهش فشار اطراف مقعد شما کمک خواهد کرد.

در مورد مصرف یک نرم‌کننده‌ی مدفوع یا یک مکمل فیبرمانند پسیلیوم (متاموسیل) یا متیل سلولز (سیتروسل) از پزشک‌تان سؤال کنید. اضافه کردن یک قاشق غذاخوری روغن معدنی به غذا نیز می‌تواند به نرم شدن مدفوع کمک کند.

ناحیه‌ی مقعد را تمیز نگه دارید. به‌طور منظم دوش بگیرید و بعد از اجابت مزاج، مقعد و ناحیه‌ی اطراف آن را کاملا بشویید یا از دستمال‌های مرطوب برای پاک کردن آن استفاده کنید.

برای شست‌وشوی ناحیه‌ی مقعد از یک لگن مخصوص شست‌وشوی مقعد (sitz bath) استفاده کنید یا چند دقیقه درون وان آب گرم بنشینید.

همچنین می‌توانید برای کاهش احساس ناراحتی، داروهای موضعی بدون نیاز به نسخه (OTC) مانند ژل هموروئیدال فنیل‌افرین (Preparation H) را نیز امتحان کنید. این محصولات درصورتی به‌کار می‌روند که هموروئیدها برآمده و ملتهب باشند. استفاده از محصولات حاوی استروئیدها را به حداقل برسانید، چون استفاده‌ی طولانی‌مدت از آنها ممکن است موجب نازک شدن پوست اطراف مقعد شود. اگر داروهای بدون نیاز به نسخه نتوانستند به شما کمک کنند، با پزشک‌تان صحبت کنید تا ببینید که آیا به درمان اضافی نیاز دارید یا نه.  

  • ۹۷/۰۷/۱۰
  • golnar jody

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی