بلاگ فوق تخصصی کولورکتال

  • ۰
  • ۰

به چه دلیلی درمان بواسیر با لیزر به جراحی باز اولویت دارد؟



1-لیزر در موقع برش دادن و برداشتن پا که بواسیر قسمت پایانی عصب برش داده شده را نیز بازسازی می نماید و بیمار پس از عمل دردری را متحمل و احساس نمی کند
2-لیزر بافت های ریز برش داده شده را موقع عمل بدون جراحی بواسیر بازسازی می نماید و خون ریزی موقع عمل پایین می آید.


3-لیزر بافت های لنفاوی وا شده را در موقع عمل بدون جراحی بواسیر بازسازی می نماید و تورم پس از عمل نیز کاسته می شود، این اولویت و برتری خیلی مهمی می باشد به این دلیل که یکی از دشواری های عمل بواسیر تورم پس از عمل می باشد.
4-درمان هموروئید یا بواسیر با لیزر در حالت سرپایی و بدون بیهوشی صورت می پذیرید.
5-استفاده از لیزر بدون نیاز به بستری شدن میباشد و بلافاصله بعد از عمل میتواند به محل زندگی خود باز گردد و تنها شب نخست را کمی استراحت می نماید و از فردای آن روز میتواند به محل کار وزندگی روز مره خود بپردازد.
6-با این گونه لیزر می توان همه انواع بواسیر و حتی شقاق و فیستول را نیز به صورت همزمان عمل کرد.
7-لیزر محیط عمل را استریل نموده و سبب کاسته شدن عفونت ناحیه عمل می گردد. به همین خاطر سرایت بیماری های ویروسی نظیر هپاتیت و ایدز نیز پایین می آید.
8-لیزر موقع عمل به عروق کناره ناحیه مورد عمل نیز آسیبی وارد نمی کند و نظیر کوتر سبب نکروز نمی گردد به همین خاطر درد پس از عمل پایین می آید و به اسفنکتر مقعد صدمه ای نمی رسد. این برتری لیزر سبب کاسته شدن عارضه بی اختیاری مقعد نیز می گردد.
درمان بواسیر با رابربند 
درمان بواسیر با رابربند یکی دیگر ازروشهای بدون جراحی میباشد این شیوه درمانی برای بواسیرهای نوع 2 و 3 انجام می شود و نیازی به بیهوشی نیست و به صورت سرپایی درکمتر از 1ساعت قابل درمان است .در این شیوه از درمان بواسیر به وسیله ابزاری یکبار مصرف حلقه ای لاستیکی را به دور بالای ​بواسیر می اندازیم و این کار رفته رفته باعث می شود خون رسانی به بالشتک همورئید یا بواسیر قطع گردد و با گذشت 5 تا 10 روز بالشتک بواسیر سیاه شده و خود به خود می افتد استفاده از این روش بسیار مورد رضایت بیماران میباشد
فیلم درمان بواسیر با رابربنددرمان بواسیر به روش فریز کردن یا کرایو سرجری 
این شیوه درمانی هم بدون جراحی میباشد در این شیوه بالشتکهای بواسیر را از طریق co2 و یا N2 منجمد می کند و باعث یخ زدگی و فروکاسته شدن همورئید می گردد. این شیوه درمانی تا حدودی بی عارضه می باشد و در مطب پزشک بدون بیهوشی به حالت سرپایی انجام می شود.لازم به ذکر است همانطور که حرارت منجر به سوختگی می گردد سرمای زیاد نیز منجر به سوختگی و از بین رفتن ​بواسیر میگردد.از این روش برای سرعت بخشیدن به از بین بردن بواسیر در درمان بواسیر با رابربند هم میتوان بهره گرفت.
درمان بواسیر به روش اسکلروتراپیدر این شیوه درمانی محلول اسکلروزان منجر به چسبندگی جدار سیاهرگها به هم می شود و همورئید خشک و فروکش می کند. این درمان برای همورئید های درجه 1 درجه 2 و درجه 3 مناسب تر است. در این شیوه از درمان بواسیر که در مطب به طور سرپایی عمل می گردد مقدار 1 الی 3 میلی متر محلول اسکلروزان (غالبا فنل در روغن زیتون) به قسمت زیر مخاط هر کدام از بالشتکهای همورئید تزریق می گردد.
درمان بواسیر با داپلر 
این شیوه درمانی آسان و بدون عارضه در ​بواسیر دارد و نیازی به بیهوشی و بستری شدن مبتلایان نیست. این شیوه تورم همورئید را کم می کند و همورئید چروکیده و نشانه های آن را از بین می برد. شیوه های روش درمان همورئید با داپلر که در سال 1995 برای نخستین مرتبه ارائه شد خیلی مورد توجه جامعه پزشکی قرار گرفت. این شیوه دگرگونی بنیادی ای در درمان آسان و بدون عارضه بواسیر و بدون نیاز به بیهوشی و بستری شدن مبتلایان به بیماری همورئید فراهم کرد.
فیلم درمان بواسیر با داپلردرمان بواسیر به روش ترکیبی 
همانطور که بیماران مبتلا به همورئید درجه های مختلفی از همورئید  را دارا هستند و هر بیمار یک میزان مشخصی از پیشرفت بیماری از درجه یک تا چهار را می تواند بگیرد، در خیلی از موردها در یک بیمار هر چهار قسمت درجه های مختلف بیماری بواسیر را می توان در اطراف رکتوم را دید که روند تشخیص درمان ترکیبی بیماری را ضروری می سازد. پس از انجام آنوسکپی در یک فرد بیمار می توان برای بخش هایی که بیماری در آنجا کمتر پیشرفت داشته از درمانcoagulation) ،IR) انعقادی و یا در ناحیه های درجه II از رابر باند بهره برد و از محل های با پرولاپس وافتادگی مخاطی و پیشرفت زیاد پاکه های همورئیدی از درمان همزمان با جراحی الکتروکوتری و جراحی لیزری بهره گرفت و یا در باره یک فرد بیمار با همورئید پیشرفته بعد از استپلر از درمان ترکیبی تکمیلی با لیزرIRC کمک گرفت. برتری های درمان بواسیر به صورت ترکیبی :
1-پیشگیری از عارضه های احتمالی به خاظر انجام حداقل عمل جراحی مورد نیاز بر روی بیمار
2- امکان عمل اقدامات مداخله ای وسیع تر بدون بالا بردن خطر عارضه ها
3- به حداقل رساندن درد بیمار
4-امکان عمل درمان های ساده تر به طور دراز مدت در بیمارانی که امکان برطرف کردن علت های زمینه ای (مانند یبوست) برای آنها مهیا نمی باشد و پیش بینی می گردد به صورت ناخواسته بیماری دراز مدتی خواهند داشت پس نبایست از ابتدا درمان حاد و گسترده برای آنها صورت پذیرد.
5- هزینه درمانی حداقل در مطب این جانب امکان بهره گیری از همه شیوه های مطرح روز موجود بوده و برای هر بیمار و برای هر وضعیت از بیماری، درمانی درخور و متناسب انجام می شود.

  • ۹۷/۰۲/۰۵
  • golnar jody

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی