بلاگ فوق تخصصی کولورکتال

  • ۰
  • ۰

پرولاپس (یعنی بیرون افتادگی هموروئید از مقعد)، خونریزی و به وجود آمدن کانونهای نکروزی در گره های هموروئید از نمونه عارضه های هموروئید هستند.

لخته شدگی گره های هموروئید یکی از وخیم ترین عارضه های آن است. این پروسه می تواند به سیاهرگهای غشاء مخاط راست روده هم منتقل شود.

احتمال دارد تورم و التهاب به دیواره بیرونی راست روده، اسفنکتر مقعد، کناره مقعد و حتی عضوهای تناسلی منتشر گردد. فشرده شدن بافت های ملتهب و ورم کرده به بخش های گوناگون عصب و انتهاهای آنها باعث دردهای زیاد در مقعد و کناره آن می گردد.

مبتلا به هموروئید درمان بواسیر نمی تواند بنشیند و تحرک لازم را داشته باشد، و مجبور می کشد دراز بکشد تا درد کمتر شود. احتمال دارد تب بیمار به ۵ / ۳۷ تا ۸ /۳۸ درجه زیاد شود. آنمی فقر آهن هم از نمونه عارضه های خونریزی مزمن هموروئید است.


پیشگیری از عارضه های بواسیر  رژیم غذایی مناسب. خوردن غذاهای فیبردار و افزودن ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری پودر سبوس به غذا و یا حل آن در ۸۰ اونس آب.پیشگیری از چاق شدن و رزش منظم و مرتبفعال و پر تحرک کردن زندگیاستفاده متعادل مشروبات الکلیحمام آب گرم نشسته پمادهای بی حس کننده موضعیمراعات اصولی بهداشت و نظافت شخصی. به خاطر نبود نظافت شخصی و درمان هموروئید یا بواسیر با لیزر ، از هر ۲ بیمار یکی از آنها گرفتار این بیماری می گردند.

باید دانست که در ۱mm3 مدفوع انسان سالم تقریبا  ۱۷ میلیون میکروب یافت می شود. اگر مبتلا به هموروئید پس از توالت مقعد و کناره های آن را به خوبی شستشو ندهد تقریبا ۳-۴mm3 از جرم مدفوع در کناره مقعد می مانند و باعث زیاد شدن دائمی و گسترش عفونت در آن می گردند.

منبع: عوارض هموروئید

  • ۹۷/۰۲/۰۴
  • golnar jody

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی