بلاگ فوق تخصصی کولورکتال

  • ۰
  • ۰

پیشگیری از بواسیر

اصلی ترین و راحت ترین علت پدید آمدن هموروئید، فشار بیش از اندازه بر روی وریدهای قسمت لگن و مقعد می باشد.

به طور نرمال، بافت درون مقعد از طریق عروق خونی بسیاری انباشته گشته تا حرکت های روده به آسانی کنترل گردند. اگر به منظور خارج شدن مدفوع بیش از حد فشار به این قسمت ها وارد نمایید، این فشار بیش از اندازه منجر به کشیده و متورم شدن عروق آن قسمت شده و سرانجام ممکن است مبتلا شدن به هموروئید را بالا ببرد.

اسهال و یا یبوست هم منجر به فشار آوردن به این قسمت ها می شوند و سرانجام بالا رفتن فشار بر روی وریدهای مقعد می گردند. امکان ظاهر شدن هموروئید در شش ماه آخر حاملگی در زنان باردار بیشتر است، به این خاطر که بالا رفتن فشار بر روی عروق خونی قسمت لگن وجود دارد. از جنبه ای دیگر فشاری که به منظور بیرون شدن نوزاد از رحم در زمان زایمان اعمال می گردد، میتواند منجر به بدتر گشتن هموروئید شود.

در حالت کلی بواسیر بیماری متداولی می باشد که به آسانی میتوانید از مبتلا شدن آن و یا حاد شدن آن پیشگیری به عمل بیاورید. خوردن خوراک ها و گیاهان سرشار از فیبر مانند میوه جات، سبزی تازه و حبوبات (گندم، ذرت و…) قادرند امکان مبتلا شدن به هموروئید را به شدت کم کنند. همینطور نوشیدن مقدار کافی آب در طول روز و دارا بودن فعالیتهای بدنی و ورزشی اثر خیلی خوبی در جهتدرمان بواسیر  هستند.راه های پیشگیری از هموروئیداگر تا به امروز به قدری خوش شانس بودید که این بیماری را نگرفته اید،در ادامه راه هایی به منظور پیشگیری از هموروئید را مطالعه می کنید که حتی اگر به هموروئید هم مبتلا شوید، با این شیوه ها قادرید از مبتلا شدن دوباره در آینده پیشگیری نمایید.

• استفاده از موادغذایی فیبردار: خوردن زیاد میوه جات، سبزیجات و حبوبات منجر به مدفوع بزرگتر شده و راحت تر دفع می شود.

• نوشیدن مایعات: نوشیدن مایعات بیشتر، مدفوع را نرم تر می کند و فشار موقع عمل دفع پایین می آید.

• به تاخیر انداختن عمل دفع منجر به خشک و محکم شدن مدفوع می شود و دفع آن خیلی سخت می گردد.

• ورزش: فعالیت بدنی منجر به کاسته شدن فشار وارد بر رگ ها شده و امکان یبوست را هم کم می کند.

• نشستن و ایستادن طولانی مدت بر روی رگ ها فشار وارد می کند. اگر موقعیت شما طوری است که مجبورید بیش از اندازه بنشینید و یا بایستید حتماً هر از چند گاهی از جایتان بلند شوید و گردشی بکنید.

• خود درمانی به منظور تسکین موقت :اگرچه خیلی از هموروئید ها خود به خود درمان می گردند، شیوه هایی موجود است درمان بواسیر یا هموروئید با لیزر که قادر باشید این پروسه درمانی را به سرعت انجام بدهید و اندازه دردتان را کاهش بدهید.دراز کشیدن در وان آب گرم به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه تورم و درد را کاهش می دهد. با فرار دادن کمپرس یخ بر روی ناحیه آسیب دیده هم قادر هستید تورم آن را کاهش بدهید.کرم های موجود در بازار که دارای عصاره ی فندق، هیدروکورتیزون یا بقیه عامل های ضد التهاب می باشند، قادرند  تورم و درد را کاهش بدهند.

منبع: پیشگیری از بواسیر

  • ۹۷/۰۲/۰۴
  • golnar jody

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی