بلاگ فوق تخصصی کولورکتال

  • ۰
  • ۰

نشانه های بواسیر داخلی و خارجی

خونریزی به موقع دفع مدفوع، خارش و درد در رکتوم متداول ترین علامت های بواسیر یا هموروئید می باشند.

نشانه های هموروئید یا بواسیر خارجی و داخلی

در حالت کلی درد در مقعد با هموروئید خارجی اتفاق می افتد. احتمال دارد خون زیر پوست انباشته شود و یک برآمدگی محکم و سفت و دردآوری را ایجاد کند. این گونه هموروئید را هموروئید خارجی ترومبوزه (thrombosed) یا لخته می گویند.

همینطور احتمال دارد در این گونه از هموروئید ممکن است متوجه رگه ها و لکه های خون بر روی دستمال توالت پس از دفع مدفوع گردید.رایج ترین نشانه های هموروئید داخلی خونریزی مقعدی یا وجود داشتن خون در مدفوع است.

احتمال دارد شما پس از دفع مدفوع به طور نرمال نشانه ها و لکه هایی از خون را بر روی دستمال توالت و یا بر روی کاسه توالت مشاهده نمایید. همینطور احتمال دارد در این حالت بر روی رویه مدفوع خون موجود باشد.از دیگر نشانه های هموروئید داخلی می توان به موردهای زیر نیز اشاره کرد:

• خارش. خارش مقعد یکی از رایج ترین نشانه هایی می باشد که بیماران مبتلا به هموروئید داخلی از آن گله دارند. این نشانه به این خاطر رخ می دهد که هموروئید داخلی غالبا به درون مخاط مقعد وارد می شود و باعث تحریک پوست مقعد و خارش مقعد می گردد.

• تحریک پوست. هموروئید های حاد قادرند ماده های ترشح نمایند و منجر به تحریک خفیف پوست گردند.

• حس ناراحتی. احتمال دارد پس از هر بار کار و فعالیت روده حس نمایید که لازم است به توالت بروید و دفع مدفوع کنید. این حس ناراحت کننده و نامطلوب به خاطر برآمدگی های هموروئید در درون مقعد و قسمت پایانی روده بزرگ (کانال مقعد) است. کلا در نظر داشته باسید که هر چقدر هموروئید بزرگتر باشد حس ناراحتی هم زیادتر می شود.

• درد. اکثر هموروئید های داخلی دردآور نمی باشند. ولی هموروئید های حاد که از درمان بواسیرمقعد خارج می زنند اگر متورم شوند دردآور خواهند بود به این خاطر که در این وضعیت احتمال دارد از طریق عضله های کنترل کننده مقعد زیر فشار باشند. درد زیاد علامتی از قطع شدن خون رسانی به هموروئید نیز می تواند باشد (هموروئید مرده). در این وضعیت کارهای فوری پزشکی لازم می گردد.

• خونریزی مقعدی، درد و تغییر در عادت های روده احتمال دارد نشانه های سرطان روده بزرگ و مقعد هم باشند. اگر این نشانه های را دیدید و به خصوص اگر بیشتر از پنجاه سال دارید و همچنین سابقه فامیلی سرطان روده بزرگ هم دارید حتما به پزشک متخصص  درمان بواسیر یا هموروئید با لیزرمراجعه نمایید.

• بقیه بیماری هایی که نشانه هایی شبیه به هموروئید دارند عبارتند از شقاق مقعد، فیستول مقعد، پولیپ روده بزرگ، پرولاپس رکتوم (rectal prolapse) و بیماری های التهابی روده.

منبع: نشانه های بواسیر داخلی و خارجی

  • ۹۷/۰۲/۰۴
  • golnar jody

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی