بلاگ فوق تخصصی کولورکتال

  • ۰
  • ۰

درمان هموروئید و یبوست با تغذیه

یبوست وضعیتی می باشد که در آن مدفوع سخت و کوچک می باشد و به منظور رفع کردن آن ( دفع مدفوع) احتیاج به مصرف داروست. برخی از اشخاص از مسهل های گوناگونی به منظور برطرف کردن یبوست کمک می گیرند.

اما در اکثر وقت ها با بهره گیری مستمر از درمان بواسیر یا هموروئید با لیزر مسهل، قدرت نرمال کولون کاسته شده  و دفع مدفوع نرمال و بدون استفاده از مسهل سخت تر می شود.اثرگذارترین درمان به منظور یبوست پدیدآوردن یک تغییر بزرگ در رژیم غذایی می باشد که البته در حال حاضر کمتر مورد عنایت است.در حقیقت کولون به کمک مسهل عادت می کند. همینطور استفاده از مسهل مانع از ظاهر شدن نشانه های اخطار دهنده پراهمیتی چون یبوست و درد، موقع دفع مدفوع می گردد. بدون وجود این هشدارها، اشخاص همینطور به خوردن غذاهایی که مسلما قادرند  عامل پرریسکی برای سلامتی آنها باشند، ادامه می دهند. 
رژیم غذایی مناسب به منظور درمان هموروئید و یبوست برای درمان بواسیر و یبوست سبزی و میوه بخورید. فیبرها حرکت های روده را آسان تر می کنند و یبوست را برطرف می کنند.

سبزی ها و میوه های تازه، کاهو، کلم ، حبوبات، نخود، هویج، سویا، نان سبوس دار ، برنج، انجیر، آلو و زردآلو حاوی فیبر بسیاری می باشند. هنگامی از این غذاها بهره می بریم، مجبور هستیم مدت زمان زیادی آن ها را در دهان بجویم. همینطور هنگامی وارد معده می گردند، معده را انباشته می کنند و معده وضعیت کشیدگی می یابد و احساس سیری بواسیر دست می دهد. همینطور این غذاها تخلیه ماده ها از روده را تسهیل تر می نمایند.استفاده زیاد غذاهای پر چرب، فرآورده های لبنی و تخم مرغ در به وجود آمدن یبوست اثرگذار هستند.آب بخورید. اگر در مدت ساعات روزانه، به میزان کافی آب یا بقیه مایعات را ننوشید، احتمال دارد گرفتار یبوست شوید. صبح که از خواب بیدار می شوید، یک لیوان آب ولرم بنوشید و در طول روز هم ۶ تا ۷ لیوان آب و سایر مایعات میل کنید.آلو بخورید. شب، پیش از خواب، تعدادی آلوی خشک را در آب خیس کنید و صبح پس از بیدار شدن از خواب، نوش جان کنید. آلو اثرات سحرآمیزی در از بین بردن یبوست دارد.

منبع: درمان یبوست و بواسیر

  • ۹۷/۰۲/۰۴
  • golnar jody

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی