بلاگ فوق تخصصی کولورکتال

  • ۰
  • ۰

بهره گیری از لیزر در درمان هموروئید:

باید دانست که درمان هموروئید با بهره گیری از لیزر افزون بر درد و خونریزی کمتر در مقایسه با جراحی معمولی در مدت زمان کوتاهی نیز اثر می کند و بیمار به حالت معمولی زندگی اش برمیگردد.تبلیغات غلطی در اجتماع به منظور درمان با لیزر به ویژه درمان هموروئید مشاهده می‌شود که باعث تصمیم گیری‌های نادرست می‌شود.

کلا لیزرها برای درمان بواسیر به دو گونه کم توان و پرتوان قسمت می گردند که لیزرهای کم توان در درمان زخم، کم کردن ورم و کاستن اسپاسم عضله ها عملکرد بیشتری دارند.گونه لیزر کم توان در دردزدایی اثرگذار باشد و در مطب بدون خونریزی و بدون احتیاج به بیهوشی قابل عمل می باشد.

لیزرهای پرتوان به خاطر داشتن انرژی بیشتر برای قطع کردن یا سوزاندن استفاده می شوند که برخلاف لیزرهای کم توان محتاج بیهوشی یا بی‌حسی موضعی می باشند. توجه کنید که لیزری که من در مطب به کار می برم لیزر شیرینکیج رادیال می باشد به این معنی که این نوع لیزری می باشد که تابش آن به طور نوری و مستقیم تابش نمی کند بلکه با زاویه 140 درجه مقابلش را زیر تابش می گذارد پس احتیاجی به بریدن توده هموروئیدی نمی باشد و من در تحت مخاط عروق و بافت همبند ایجاد کننده توده هموروئیدی را نابود می کنم .

درمان هموروئید یا بواسیر با لیزر با درد و خونریزی کمتری در مقایسه با جراحی معمولی توام می باشد. برتری عمده به کارگیری از لیزر پرتوان را بایست کاستن درد و خونریزی و ترمیم پرسرعت زخم دانست و گفت: بهبود درمان هموروئید با لیزر در مقایسه با جراحی معمولی در حداقل زمان صورت می گیرد.پس در ارتباط با عارضه های درمان با لیزر بایست دانست که، عارضه های درمانبواسیر وابسته به انواع روش های مورد استفاده دارد که در لیزرهای کم توان بدون عارضه می باشد اما در به کارگیری از لیزرهای پرتوان که به منظور برطرف کردن توده هموروئید در تحت مخاط و سوزاندن آن استفاده می شود در صورت انتخاب ناصحیح با قدرت بسیار ، این امکان هست که منجر به سوزاندن بافت گردد اما در دستگاه های پیشرفته این امکان و خطر بسیار پایین می باشد.

در شیوه بهره گیری از لیزرهای با فیبر نوری و بهره گیری از فیبر لیزر شیرین کیج و رادیال عارضه ها خیلی پایین می آیند و در تجربه ای که داشته ام میزان آنها در کمتر از 5 درصد مشاهده شده است. 

  • ۹۷/۰۲/۰۴
  • golnar jody

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی