بلاگ فوق تخصصی کولورکتال

  • ۰
  • ۰

مراحل درمان همورئید

مراحل درمان همورئید
درمان هموروئید شامل کنترل خونریزی ، درمان عوارض هموروئید ، درمان خود هموروئید و درمان بواسیر یا هموروئید درزمینه حالات وبیماریهای خاص ( مانند حاملگی ، بیماریهای التهابی روده ، بیماران نخاعی ) می‌باشد.


1 ـ کنترل خونریزی
خوشبختانه خونریزی از هموروئید یک حالت خود محدود شونده بوده و اکثراً با تمهیدات طبی زیر کنترل می‌شود :
ـ در صورت امکان برطرف نمودن عامل مستعد کننده درمان بواسیر ( از جمله عدم زور زدن ، داشتن فعالیت مناسب ، رفع یبوست و داشتن رژیم غذایی مناسب و ...)
ـ افزایش مصرف فیبر غذایی ( استفاده بیشتر از سبزیجات و میوه‌جات ) و در صورت لزوم استفاده از داروهای ضد یبوست با تجویز پزشک ( نظیر پودر سبوس گندم ، شربت شیر منیزی و ...)
ـ استفاده از لگن آب گرم ( 40 درجه سانتی گراد ) روزانه 3 بار ، هر بار به مدت 10 تا 20 دقیقه. علت تأثیر نشستن داخل لگن آب گرم ، کاهش تون و فعالیت اسفنگترهای مقعد است ( افزایش فعالیت عضلات مقعد یکی از عوامل مستعد کننده بواسیر است).البته در موارد التهابی استفاده از لگن اب سرد و همراه با مقداری یخ نتیجه بهتری می دهد

ـ استفاده از ترکیبات موضعی ضد هموروئید: داروهای آنتی هموروئید به دو شکل پماد و شیاف تهیه و در دسترس می‌باشد که شکل شیاف آن برای درمان هموروئید داخلی و تا حدی خارجی و شکل پماد آن برای درمان هموروئید یا بواسیر با لیزر خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد.باز لازم است به این نکته اشاره کنم که استفاده از دارو آنقدرها هم نتیجه بخش نیست.و فقط درمان جراحی است که نتیجه مورد رضایت را حاصل میکند.

2 ـ درمان عوارض هموروئید
در صورت ایجاد لخته در هموروئید بهتر است در همان 24 ساعت اول اقدام به عمل جراحی کرد.یا لحته ها راخارج کرد و یا اقدام به عمل جراحی و برداشتن توده هموروئیدی.

3 ـ درمان هموروئید
اکثر علائم هموروئید بدون جراحی کنترل می‌شوند اما در موارد زیر درمان جراحی توصیه می‌شود:

ـ هموروئیدهای متعدد و بزرگ
ـ درد غیر قابل کنترل و آزار دهنده
ـ عدم پاسخ به درمان‌های طبی
ـ خونریزی‌های مکرر و فراوان
ـ بروز بیش از یک بار ایجاد لخته در هموروئید
ـ ایجاد اختلال در بهداشت شخصی
ـ همراه بودن با شقاق در مقعد که نیاز به جراحی دارد .
روشهای جراحی متعدد است از روش تهاجمی تا روش غیر تهاجمی و بطریقه RUBBER BAND LIGATION که تحقیقات نشان می دهد یکی از بهترین روشهای جراحی است.

منبع: مراحل درمان همورئید

  • ۹۷/۰۲/۰۳
  • golnar jody

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی