بلاگ فوق تخصصی کولورکتال

  • ۰
  • ۰

درمان هموروئید با دستگاه های پزشکی

هموروئید یک گونه واریس وریدی می باشد که در قسمت رکتوم (راست روده ) پدید می آید. احتمال دارد این توده های هموروئید  ی به خارج از مقعد بیایند و هنگامی هم بر اثر پاره شدن وریدی خون در تحت مخاط و در درون توده های هموروئیدی جمع گردند که خیلی دردآور می باشد و اغلب در خارج از مقعد بروز می کنند که به منظور خلاص شدن از درد بایست تخلیه و محل آن با لیزر سوزانده شود .

بر اثر وارد آمدن فشار زیاد در موقع دفع این تجمع وریدی پرخون شده و متورم می شود و اگر فشار تکرار شود و یبوست رویه ان زخمی شده و منجر به خونریزی میگردد . معمولا این خونریزی در قسمت پایانی دفع مشاهده میشود.

درمان هموروئید و بواسیر با دستگاه های پزشکی

درمان هموروئید با دستگاه داپلر درمان بواسیر یا هموروئید با لیزر با روش داپلر که با دستگاه ویژه نخست شریان پیدا شده و بعد این شریان مسدود می گردد و در گام بعدی ورید مسدود میشود . این شیوه در عمل کار ساده ای نمی باشد و یافتن شریان و بستن آن به درستی انجام نمی شود و آخر سر همان شیوه رابر بند ( حلقه لاستیکی ) میشود این شیوه نیز به منظور توده های خارجی مناسب نیست.درمان بواسیر با لیزردرمان لیزری بواسیر یا هموروئید در حال حاضر خیلی شایع گشته به این خاطر که به نسبت بقیه شیوه های درمانی خیلی ساده تر، کم هزینه تر و کم عارضه تر می باشد و احتیاجی به بستری شدن در بیمارستان ندارد ( البته در موردهایی که فرد مبتلا خیلی حساس است و بیهوشی عمومی خواسته بیمار می باشد کار راحت تر می گردد) دوران نقاهت پس از عمل جراحی خیلی کوتاه می باشد .شیوه درمان بواسیر با لیزر برخی اوقات با بقیه شیوه های درمان بواسیر همراه می شود مثل همراه کردن این شیوه با رابر بندینگ ( حلقه لاستیکی ) و فریزینگ که همان یخ زدگی می باشد که احتمال دارد در موردهایی نتیجه خوبی بدهد اما اصل درمان هموروئید با لیزر می باشد. باید توجه کنید که در غالب مرکزهای درمانی با لیزر از شیوه سوزاندن یعنی کوتریزاسیون بهره می برند اما برخی از کارشناسان با دستگاه خیلی پیشرفته ای که در اختیار دارند از شیوه کواگولاسیون و به طور  تحت مخاطی بواسیر را درمان می نمایند. این دستگاه با فیبر لیزر رادیال شیرینکیج عمل میکند به این صورت که در زیر مخاط فرو می رود و عروق توده هموروییدی را نابود می کند و در نتیجه توده هموروئیدی از بین می رود.

  • ۹۷/۰۲/۰۳
  • golnar jody

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی