بلاگ فوق تخصصی کولورکتال

  • ۰
  • ۰

درمان علل بواسیر

تنش ذهنی همچنین یکی از دلایل اصلی بروز بواسیر است.اشخاصی که همیشه در عجله به سر می‌برند غالباً به هنگام مدفوع کردن دچار تنش می‌شوند.

آن‌ها بجای آنکه عمل مدفوع را به راحتی انجام دهند آن را به سرعت انجام دهند. بنابراین، فشاری که توسط ماهیچه‌های مقعد وارد می‌شود بر بافت‌های اطراف نیز تاثیر می‌گذارد. این فشار اضافی که از طرف مقعد وارد می‌شود و در نتیجه، احتقان سیاهرگ‌های آن در نهایت منجر به بروز بواسیر می‌شود. احتمالا یک عامل ارثی نیز در ایجاد بواسیر می‌تواند وجود داشته باشد.


درمان بواسیر: درمان علت اصلی بواسیر یعنی- یبوست مزمن- تنها راه خلاص شدن از این بیماری است.
در آغاز، به کل دستگاه گوارشی باید برای چند روز استراحت کامل داده شود و روده‌ها باید کاملاً تمیز شوند. به این منظور، بیمار مبتلا به بواسیر باید برای حداقل هفت روز از یک رژیم غذایی تماماً میوه استفاده کند.
پس از این رژیم غذایی، بیمار می‌تواند با هدف خروج راحت تر مدفوع از غذاهای طبیعی استفاده کند.
بیماری هموروئید ( بواسیر ) به دو دسته  داخلی و خارجی تقسیم می شود. هموروئید خارجی در یک سوم انتهایی کانال مقعدی  و در قسمت دوردست خط دندانه دار قرار دارد و بوسیله آنودرم پوشیده شده است. هموروئید داخلی در قسمت نزدیک خط دندانه دار قرار دارد و بوسیله اپیتلیوم ستونی یا اپیتلیوم در حال تغییر پوشیده شده است. از آنجا که این بافت های روی هم خوابیده از لحاظ احشایی فاقد اعصاب می باشند، در نتیجه به لمس، درد یا حرارت حساس نبوده و همین امر باعث می شود تا هر عملی به راحتی در مطب دکتر قابل بررسی و انجام باشد.درمان بواسیر یا هموروئید با لیزر هموروئید داخلی براساس اندازه و علائم بالینی به درجات مختلفی تقسیم می شود. هموروئیدهای مخلوط یا ترکیبی شامل هر دو نوع هموروئید داخلی و خارجی می شود.

منبع: درمان علل بواسیر

  • ۹۷/۰۲/۰۳
  • golnar jody

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی