بلاگ فوق تخصصی کولورکتال

  • ۰
  • ۰

بواسیر داخلی و خارجی

برداشت هموروئید (هموروئیدکتومی)

در بیماران مبتلا به هموروئید ترکیبی خارجی و داخلی علامت دار، که به درمان های غیر جراحی جواب نداده و یا این گونه درمان ها برایشان مناسب نمی باشد، انجام می شود.

این موارد شامل بیماری شدید، بیماران مبتلا به شرایط دیگری مانند شکاف یا فیستول و بیمارانی که عمل جراحی درمان بواسیر یا هموروئید با لیزر برایشان ارجحیت دارد، می شود. تنها حدود 10- 5 درصد بیماران نیاز به عمل جراحی هموروئیدکتومی دارند.

عود مجدد در این عمل شایع نمی باشد و این روش موثرترین راه درمان بواسیر، به ویژه در انواع هموروئید درجه سه، می باشد. هموروئیدکتومی را می توان با روش های مختلف و با استفاده از ابزارهای مختلف انجام داد، هرچند بیشتر این روش ها، انواع مختلف روش های باز یا بسته می باشند. روش میلیگان- مورگان (روش باز) به فراوانی در انگلستان استفاده می شود.

این روش با استفاده از برش بواسیر داخلی و خارجی انجام شده و زخم پوستی به صورت باز رها می شود تا در عرض یک دوره  8-4 هفته ای بهبود یابد. هموروئیدکتومی فرگوسن ( روش بسته) به صورت برش هموروئید داخلی و خارجی انجام شده و زخم پوستی در همان ابتدا بسته می شود.

منبع: هموروئیدکتومیی

  • ۹۷/۰۲/۰۳
  • golnar jody

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی