بلاگ فوق تخصصی کولورکتال

  • ۰
  • ۰

درمان های غیر جراحی در مطب پزشک

بستن با بند الاستیک روشی برای درمان بواسیر  ثابت کردن بافت در محل می باشد که در ایالات متحده به فراوانی مورد استفاده قرار می گیرد.

با این روش می توان هموروئید داخلی  درجه یک، دو  و سه را درمان نمود. این روش شایعترین روشی است که در حال حاضر به صورت سرپایی برای درمان هموروئید یا بواسیر با لیزر انجام می شود. باند الاستیک روی مخاط اضافی و  حداقل در فاصله 2 سانتی متری بالای خط دندانه دار قرار داده می شود که منجر به بند آمدن خون در بافت های بسته شده می شود. بافت بسته شده در عرض 5 تا 7 روز از بین می رود و زخم کوچکی باقی  می ماند که بهبود یافته و بافت را به اسفنکتر زیر فیکس می کند. بستن با باند الاستیک بدر افراد مبتلا به هموروئید درجه یک و دو، و در مواردی درجه سه، توصیه می شود. چندین نوع بست هموروئید مانند بست مکنده به صورت تجاری در دسترس می باشد. استفاده از این نوع بست هم برای بیمار و هم برای درمان هموروئید یا بواسیر با لیزر راحت می باشد. این نوع بست، با مکانیسم مکنده خود، طوری طراحی شده است که برای بستن نیاز به کمک دستیار و یا آنوسکوپ نداشته باشد. با قرار دادن بست به طور مستقیم بر روی محل مورد نظر و اندازه گیری فاصله تا حاشیه مقعد با استفاده از علائم مرجع روی بست، می توان بست را  برای درمان هموروئید داخلی علامت دار، به طور دقیق داخل رکتوم قرار داد. اورگان در مطالعه خود بر روی  480 بیمار مبتلا به بواسیر ، 97 درصد موفقیت در دو مورد از شرایط پیچیده اصلی بیماری ( خونریزی و عفونت پیش مقعدی) با استفاده از این نوع بست، گزارش کرده است.

بستن با باند الاستیک به صورت بی خطر در شرایطی که بیمار در حالت های مختلف قرار دارد قابل انجام می باشد، هرچند حالت خوابیده به شکم و به صورت دولا، بهترین حالت می باشد. برای این کارنیازی به  بی حسی نمی باشد آماده سازی رکتوم با استفاده از تنقیه نیز ضرورتی ندارد اما در صورت تمایل ممکن است انجام شود. انعقاد خون با استفاده از نور مادون قرمز، دیاترمی دوقطبی و الکترودرمانی با جریان مستقیم از دیگر درمان های این بیماری می باشد که در مطب پزشک قابل انجام می باشد.

منبع: درمان های غیر جراحی بواسیر

  • ۹۷/۰۲/۰۲
  • golnar jody

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی