بلاگ فوق تخصصی کولورکتال

  • ۰
  • ۰

      ابزار و روش باند الاستیک برای درمان هموروئید برای درمان بواسیر یا هموروئید درجه  3 هم از باند الاستیک, می توان استفاده کرد.

باند الاستیک حتماً باید بالاتر از خط دندانه ای زده شود و اگر روی آنودرم یا اسفنکتر داخلی قرار گیرد درد شدید ایجاد خواهد کرد. باند الاستیک 7 تا 10 روز بعد می افتد و ممکن است همراه با خونریزی مختصر باشد و 1% موارد خونریزی شدید پیدا می کند که نیاز به جراحی دارند. یکی از عوارض شایع باند الاستیک احتباس ادراری است که در صورت درگیری اسفنکتر داخلی در باند, ایجاد میشود.
جراحی بواسیر برای هموروئید های درجه سه و چهار لازم میشود. همچنین در بیمارانی که اختلال انعقادی دارند یا تحت درمان بواسیر یا هموروئید با لیزر  با آنتی کوآگولانها می باشند بهتر است از طریق جراحی, هموروئید برداشته شود. در هموروئیدکتومی نیز احتباس ادراری شایع ترین عارضه است و در 10 تا 50% موارد ایجاد میشود و بهتر است بعد از درمان بواسیر به این بیماران سرم کمتری داده شود تا احتباس ادراری تشدید پیدا نکند.

منبع: روش باند الاستیک

  • ۹۷/۰۲/۰۲
  • golnar jody

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی