بلاگ فوق تخصصی کولورکتال

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰


grade I : هموروئید فقط خونریزی می کند ولی بیرون نمی آید.
grade II : هموروئید خونریزی می کند و بیرون می آید ولی خودش جا می رود.
grade III : هموروئید خونریزی می کند و بیرون می آید ولی باید آن را با دست جا انداخت.
grade IV : هموروئید خونریزی می کند و بیرون می آید ولی جا نمی رود.


برای تشخیص هموروئید، بیمار باید در وضعیت knee-chest (سجده) و یا لیتومی ( حالت طاق باز با رانهای خم شده به شکم و زانوی خم شده) و یا لترال( sims) قرار گیرد. ممکن است هموروئیدهای خارجی از بیرون مشاهده شوند ولی بواسیر داخلی تا بیرون نزند دیده نمیشود . در معاینه انگشتی ممکن است انگشت آغشته به خون شود ولی نباید انتظار داشته باشید هموروئید داخلی قابل لمس  باشد. بهترین روش برای درمان بواسیر داخلی رکتوسکوپی است که از این طریق 8 تا 10 سانتی متر از انتهای دستگاه گوارش قابل دید می باشد. سیگموئیدسکپی یا کولونوسکوپی, جهت رد تشخیصهای افتراقی دیگر  ضروری میباشد.

نقش لیزر در درمان بواسیر یا هموروئید 
1) نیازی به بستری در بیمارستان و گرفتن بیهوشی عمومی یا بی حسی نخاعی که یکی از علل ترس بیماران است نداشته ومتعاقب آن نیازی به استراحت چند روزه در منزل که از ضروریات جراحی سنتی است را ندارند و از روز بعد از عمل میتوانند به سرکار خود بازگردند زیرا بیمار بیهوشی نگرفته ودرد زیادی بعد از عمل ندارد.

2) نیازی به پانسمان داخلی (توپی یا تامپون)ندارد که معمولا در جراحی سنتی اجباری و خارج کردن آن بسیار دردناک است .

3)عمل معمولا در مطب انجام و بیمار بعد از عمل مرخص ومیتواند بعد از عمل درمان هموروئید یا بواسیر با لیزر تغذیه معمولی و دفع مدفوع داشته باشد در حالی که در جراحی سنتی اصل برعدم تغذیه حداقل برای24ساعت وسپس تغذیه با سوپ برای به تاخیر انداختن دفع برای مدت چند روزمی باشد.

4) درد بعد از عمل با لیزر نسبت به جراحی سنتی بسیارکمتر و میزان خونریزی نیزکمتر است همچنین میزان عود کمتر است.

5)انتقال عفونت های خطرناک مثل هپاتیت که در جراحی سنتی محتمل است درعمل با لیزر وجود ندارد.

6)بر خلاف تصور عموم لیزر در هر مرحله ای حتی مراحل پیشرفته هموروئید وغیرو کارآیی دارد و حتی درمورد بیماران با سن بالا و مشکلات دیابتی-کبدی-کلیوی وبیماران قلبی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند قابل انجام است.

  • ۹۷/۰۲/۰۱
  • golnar jody

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی