بلاگ فوق تخصصی کولورکتال

  • ۰
  • ۰

عدم درمان به موقع بواسیر به علت خجالت کشیدن


هیچ کس، به غیر از یک متخصص روده و مقعد، دوست ندارد در مورد بواسیر صحبت کند. اطلاعات کمی در مورد این بیماری در میان عموم وجود دارد، و از طریق رسانه های گروهی نیز اطلاعات کمی ارائه می شود، از اینرو افراد معمولاً تصور می کنند که این بیماری جزء بیماری های نادر است. درصورتی که برخلاف این تصور، افراد بسیار زیادی به آن مبتلا می شود.
مبتلایان بسیاری، احتمالاً از روی خجالت، به دنبال درمان آن برنمی آیند. برای این دسته از افراد، عمل دفع و نشستن بر سطوح سفت و سخت، بسیار دردناک و عذاب آور خواهد بود.


بواسیر عبارت‌ است‌ از سیاهرگ‌های‌ گشادشده‌ در راست‌ روده‌ یا مقعد. بواسیر ممکن‌ در مجرای‌ مقعدی‌ (بواسیر داخلی‌) یا در مدخل‌ مقعد (بواسیر خارجی‌) واقع‌ شده‌ باشد. بواسیر ممکن‌ است‌ سال‌ها وجود داشته‌ باشد اما تنها با وقوع‌ خونریزی‌ بدان‌ پی‌برده‌ شود.علت هموروئید  یا بواسیر در واقع بدلیل ضعف دیواره مقعد در بعضی نقاط ایجاد می شود که در نتیجه آن ورید های خونی در آن مناطق پرخون شده و تغییر شکل پیدا می کنند و حجیم و گشاد می شوند. این روند باعث خونریزی و ایجاد یک توده عروقی می کند که بداخل مجرای مقعد برجسته می شود . البته خونریزی از مقعد علل مختلف دیگری نیز دارد که ممکن است برخی بدخیم باشند.بنابرای هر بواسیر یا خونریزی از مقعد نیاز به بررسی توسط جراح عمومی دارد.بهترین درمان بواسیر بلاشک بهترین روش در درمان هموروئید، درمان بواسیر یا هموروئید با لیزر است ولی این روش درمانی هم شرایط خاص خود را دارد که باید رعایت شود.شرط اصلی آن اینست که دستگاه لیزر مخصوص درمان هموروئید باشد و در درمان بواسیر فقط از این نوع دستگاها استفاده شود (در دستگاهای لیزر معمولی اشعه به یک نقطه روبروی خود می تابد نه جای دیگر و این خاصیت ذاتی لیزر است و برای از بین بردن هموروئید با دستگاه های معمولی لازم است توده هموروئیدی یا سوزانده شود و یا به تمام نقاط آن بارها و بارها لیزر تابانده شود که سوزاندن هموروئید خود عوارضی دارد.)بواسیر ممکن‌ است‌ سال‌ها وجود داشته‌ باشد اما تنها با وقوع‌ خونریزی‌ بدان‌ پی‌برده‌ شود. از علل اصلی ابتلا به این بیماری میتوان به چاقی , ایستادن بیش از حد سرپا و یبوست اشاره کرد.بواسیر معمولاً با مراقبت‌ مناسب‌ خوب‌ می‌شود، اما علایم‌ بواسیر ممکن‌ است‌ افت‌ و خیز داشته‌ باشند (یعنی‌ بواسیر ممکن‌ است‌ پس‌ از یک‌ دوره‌ یبوست‌ دوباره‌ ظاهر شود). در مواردی‌ که‌ به‌ درمان‌ محافظه‌کارانه‌ خوب‌ پاسخ‌ نمی‌دهند شاید جراحی‌ مورد نیاز باشد.عوارض‌ هموروئیداز جمله عوارض ناشی از هموروئید عبارتند از:

• کم‌خونی‌ فقر آهن‌ اگر خونریزی‌ قابل‌ توجه‌ باشد.• درد شدید در اثر وجود لخته‌ خون‌ در بواسیر• عفونت‌ یا زخم‌ شدن‌ بواسیر

منبع: عدم درمان بواسیر

  • ۹۷/۰۲/۰۱
  • golnar jody

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی