بلاگ فوق تخصصی کولورکتال

  • ۰
  • ۰

امروزه هموروئید به عنوان یک بیماری مزمن و شایع روده بزرگ در نظر گرفته می شود. تا سن ۵۰ سالگی، حدود ۵۰ درصد بالغین برای دوره ای از زندگی خود با عوارض هموروئید نظیر خارش، احساس ناراحتی و خونریزی ( خون در مدفوع ) مکرر سر و کار دارند.


خوشبختانه امروزه با پیشرفت علم پزشکی، راه حل های درمانی گسترده ای برای هموروئید وجود دارد. خبر خوب تر آنکه بیشتر افراد قادر خواهند بود، با به کار گیری روش های درمان خانگی بواسیرو نیز ایجاد تغییراتی در سبک زندگی از بسیاری عوارض آن رهایی یابند.علائم هموروئید معمولا بسته به محل قرارگیری این بیماری متفاوت است. در هموروئید داخلی توده به سمت داخل روده متورم می شود. در این وضعیت بیمار معمولا نمی تواند این درمان هموروئید را ببیند یا لمس کند. در بیشتر موارد، این نوع هموروئید باعث ایجاد ناراحتی در فرد نمی شود. از طرف دیگر زور زدن هنگام دفع مدفوع می تواند منجر به خراش توده و خونریزی منجر شود. گاهی گاهی فشار به هموروئید می تواند توده را به سمت بیرون مقعد بیاورد. در این صورت به آن هموروئید بیرون زده می گویند که البته بسیار دردناک است.هموروئید خارجی در زیر پوست اطراف مقعد قرار می گیرد. این توده نسبت به تحریک و خونریزی حساس تر است و معمولا فرد احساس خارش شدید داشته و این توده با اولین خارش دچار خونریزی می شود. گاهی اوقات خون در کیسه ای در این هموروئید تجمع پیدا می کند. این کیسه خون بسیار دردناک، متورم، ملتهب و البته مستعد پاره شدن و خونریزی است.

هموروئید یا بواسیر یکی از علل شایع خونریزی های روده بزرگ است. هموروئیدها اعضای طبیعی قسمت انتهایی روده بزرگ هستند که به دلایل متفاوت دچار عارضه هموروئید می شود و اصولاً در بروز هموروئید زمینه های ارثی و خانوادگی، بیماری های غددی، علل زمینه ای، تغذیه، شغل، آب و هوا، مسائل روانی، سن، دارو، عفونت، حاملگی، سرفه زیاد، زورزدن، استفراغ، و یبوست مؤثر هستند. درمان بواسیر  یکی از بیماری های شایع در میان مردان و زنان است که به دلایل مختلفی از قبیل وارد آمدن فشارهای مداوم به سیاهرگ مقعد، یبوست، سرطان روده بزرگ و رژیم های غذایی بدون فیبر در افراد مختلف به وجود می آید. ایران ناز، بسیاری از مبتلایان به این بیماری به دلیل خجالت کشیدن، خیلی دیر اقدام به درمان این بیماری می کنند. درحالیکه امروزه درمان بیماری بواسیر در طب رایج و طب سنتی مکاتب مختلف در جهان به راحتی قابل پیگیری است.

منبع: خونریزی روده و هموروئید

  • ۹۷/۰۲/۰۱
  • golnar jody

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی