بلاگ فوق تخصصی کولورکتال

  • ۰
  • ۰


 
شیوع هموروئید بین خانم ها و آقایان تفاوت عمده ای ندارد، ولی برخی آمارها نشان می دهد آقایان مراجعه بیشتری به پزشک متخصص درمان بواسیر که در فوق تخصص گوارش دارد؛ دارند. همه افراد سالم جامعه ممکن است به درجاتی از هموروئید مبتلا باشند و در کسانی که یبوست طولانی مدت دارند، شیوع بواسیر بیشتر است. این یعنی اگر یبوست درمان شود، تا حد زیادی علائم بواسیر هم بهبود می یابد.

علائم بواسیر
بواسیر خیلی وقت ها علامت شدیدی ندارد. در ناحیه مقعد، عروق وریدی فراوانی وجود دارد که به آنها، عروق بواسیری یا هموروئیدال می گویند. خیلی از افراد بدون این که بیماری خاصی داشته باشند، دچار برجستگی و برآمدگی عروق وریدی مقعد هستند، اما افراد کمی (حدود ۵ درصد جامعه) به بیماری های مرتبط با بواسیر دچار می شوند.
خونریزی از ناحیه عروق وریدی اطراف مقعد، ایجاد لخته و درد متعاقب آن در این عروق، ایجاد زخم روی عروق و ترشحات مکرر در اثر برآمدگی عروق خارج از روده از علائم بواسیر است. خیلی از افراد مبتلا به بواسیر، دچار علائم شدید نیستند و هر از گاهی دچار خارش و خونریزی مختصر در ناحیه مقعد می شوند.
عوامل موثر بر بواسیر
در کسانی که یبوست طولانی مدت دارند و هنگام اجابت مزاج دچار مشکل می شوند، شیوع بواسیر بیشتر است و امکان دارد عوارض و علائم بیشتری دامنگیر آنها شود.باید مراقب باشیم خونریزی بواسیر را با خونریزی های دیگر اشتباه نگیریم. چون هموروئید یک اختلال خوش خیم و پاره شدن یک رگ سطحی است، ولی خونریزی می تواند علت های دیگری مثل برمدگی یا پولیپ داخل روده بزرگ، زخم روده بزرگ و یا در موارد نادری، سرطان های روده بزرگ داشته باشدخیلی از افراد تصور می کنند چون شغلشان پشت میز نشینی است و در روز به مدت طولانی می نشینند، دچار درمان بواسیر یا هموروئید با لیزر شده اند، اما نشستن طولانی مدت به تنهایی باعث ایجاد بیماری نیست. اگر کم تحرکی باعث تشدید و ایجاد یبوست شود، می تواند بروز علائم بواسیر را تسریع کند. البته اگر کسی دچار علائم بواسیر به صورت خونریزی یا خارش یا درد باشد، علائم او با نشستن طولانی مدت تشدید خواهد شد.

منبع: بواسیرعلائم و عوامل 

  • ۹۷/۰۱/۳۰
  • golnar jody

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی