بلاگ فوق تخصصی کولورکتال

  • ۰
  • ۰

درمان گیاهی بواسیر

بواسیر عبارتست از ورم دردناک رگ‌های مقعد که گاهی از آن خون می‌آید. این بیماری اغلب به دلیل یبوست مزمن و یا نشستن زیاد خصوصا نشستن زیاد در دستشویی به وجود می‌آید و مانند آپاندیس در تمام اشخاص وجود دارد اما این بیماری تنها در کسانی عود می‌کند که موقع دفع به خود زیاد فشار بیاورند که معمولا این افراد به یبوست دائمی دچار می‌شوند.
انواع بواسیر:  بادی خونی چرکی حاد



چنانچه افراد درصورت داشتن یبوست مزمن به موقع درمان بواسیر را آغاز کرده و خصوصا از رژیم غذایی مناسب و میوه‌هایی همچون گلابی، پرتقال و انجیر استفاده کنند، مشکل آنان تبدیل به هموروئید نشده و متعاقب آن به عمل جراحی نیز نیاز نخواهند داشت.
درمان گیاهی بواسیر با سیر
مصرف سیر بواسیر را درمان می‌کند. متبلایان به بواسیر باید از مصرف عدس، بادمجان، اغذیه شور و غذاهای تند پرهیز کنند.
بسیاری از گیاهان، میوه‌ها و سبزیجات برای بهبود این مشکل توصیه می‌شوند که از آن جمله می‌توان به ضماد پیاز با زرده تخم مرغ جهت بواسیر و درد نشیمن گاه، مالیدن عصاره تاجریزی به محل بواسیر، مالیدن ژله صبرزرد، بخور برگ باباآدم و مصرف سیر اشاره کرد.همچنین، توت فرنگی، هویج، خربزه، ریواس، ریحان، انبه و بلوط برای مبتلایان به بیماری یاد شده مفید است.
مهمترین راه درمان بواسیر به کار بردن رژیم غذایی مخصوص به هنگام مشاهده یبوست مزمن است.

توصیه هایی برای درمان بواسیر یا هموروئید
اصلاح عادات اجابت مزاج : اجابت مزاج به موقع و خودداری از نشستن طولانی در دستشویی ، شرط اساسی است .

بهترین زمان برای اجابت مزاج معمولا ۶۰ دقیقه پس از صرف غذا می باشد . صبحها پس از صرف صبحانه و یا پس از شام شاید زمان مناسبی باشد .خودداری از زور زدن طولانی موقع اجابت مزاج و جلوگیری از ایستادن های طولانی مدت در محل کار یا منزل .

استفاده از پودر پسیلیوم (اسفرزه ) و یا داروهای دیگری که متخصص بواسیر برای شما تجویز می کند .استفاده از آب گرم جهت شستشو در موقع اجابت مزاج .استفاده از پمادهای موضعی از قبیل آنتی هموروئید یا شیاف و لیدوکائین طبق دستور پزشک .

درمان بواسیر یا هموروئید با لیزر برای هموروئید های پیشرفته می باشد که توسط جراح ، بافتهای بواسیری برداشته و بخیه می شوند ، که مراقبت هایی پس از عمل نیاز است .

مراقبت های بعد از جراحی هموروئید
اصلاح رژیم غذایی با استفاده از غذاهای پر فیبر از قبیل مصرف سبزیجات ، میوه جات فراوان ، پودر پسیلیوم (اسفرزه ) ، مایعات فراوان .تنظیم اجابت مزاج مرتب و به موقع که معمولا یک ساعت پس از غذا خوردن زمان مناسبی برای اجابت مزاج می باشد .

شستشوی با آب گرم.در لگن آب گرم به مدت ۲۰-۱۵ دقیقه پس از اجابت مزاج بنشینید و تکرار ان ۳-۲ مرتبه در روز مفید است .تا چند روز پس از عمل ممکن است خونریزی مختصر و یا دفع خونابه داشته باشید ، که این مسئله طبیعی است . که بایستی از یبوست و زور زدن هنگام اجابت مزاج خودداری کرده و استفاده از لگن آب گرم نیز کمک کننده می باشد .

در صورت ادامه یبوست و فشار موقع اجابت مزاج ، احتمال خونریزی پس از جراحی هموروئید افزایش می یابد . در صورت خونریزی شدید و یا تداوم آن در اولین فرصت به متخصص بواسیر و یا اورژانس بیمارستان مراجعه نمایید.

منبع: درمان گیاهی بواسیر

  • ۹۷/۰۱/۲۸
  • golnar jody

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی