بلاگ فوق تخصصی کولورکتال

  • ۰
  • ۰

درمان پزشکی بواسیر

این نوع درمان ها معمولاً برای موارد حاد از بواسیر توصیه می شوند و شامل انواع زیر هستند:


درمان بواسیر به روش بستن رگ
یک بند لاستیکی به دور بواسیر بسته می شود تا ورود جریان خون به آن را متوقف کند. پس از چند روز، بواسیرها و بند لاستیکی خشک و چروک شده و می افتند، اما ممکن است هفته ها طول بکشد تا ناحیه ی آسیب دیده به طور کامل درمان شود. این مرحله معمولاً بسیار دردناک و همراه با خونریزی است.
تصلب درمانی بواسیر
یک محلول شیمیایی به داخل رگ تزریق می شود تا بواسیرها را جمع کرده و کوچک کند.
درمان بواسیر از طریق انعقاد بافت های بواسیری
از یک لیزر برای سوزاندن و جمع کردن بافت های بواسیری استفاده می شود.
بواسیر برداری  درمان بواسیر یا هموروئید با لیزر
این روش معمولاً زمان سقوط و پایین افتادن بواسیرها استفاده میشود. این روش به صورت عمل جراحی انجام می شود که نیاز به بستری شدن دارد.یبوست به دفع سفت و خشک مدفوع به همراه احساس ناراحتی در بازده زمانی طولانی (هر ۳ روز یک بار و یا بیشتر) گفته می شود که به طور معمول افراد دارای این مشکل از دفع ناکامل و احساس پری روده پس از اجابت مزاج رنج می برند.

یبوست در سنین جوانی و میانسالی به طور معمول از نوع خوش خیم است. یبوست مزمن می تواند با عوارضی نظیر هموروئید و یا شقاق مقعد، خونریزی های دستگاه گوارش، بروز ضایعات انسدادی روده، نفخ، احساس درد شکم و بروز آپاندیسیت همراه شود.

در ادامه با ارتباط بواسیر و یبوست آشنا می شویم.

بواسیر خیلی وقت ها علامت شدیدی ندارد. در ناحیه مقعد، عروق وریدی فراوانی وجود دارد که به آنها، عروق بواسیری یا هموروئیدال می گویند. خیلی از افراد بدون این که بیماری خاصی داشته باشند، دچار برجستگی و برآمدگی عروق وریدی مقعد هستند، اما افراد کمی (حدود ۵ درصد جامعه) به دلیل عوارض ناشی از یبوست دچار بواسیر می شوند.

منبع: درمان پزشکی بواسیر

  • ۹۷/۰۱/۲۸
  • golnar jody

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی