بلاگ فوق تخصصی کولورکتال

  • ۰
  • ۰

درمان جراحی بواسیر

بواسیر ورم دردناک رگ های مقعد است که گاهی از آن خون می آید ، بیشتر به واسطه یبوست مزمن با نشستن زیاد به خصوص نشستن سرپا تولید می گردد که با عمل جراحی درمان می گردد. علت اصلی این بیماری یبوست مزاجی است.

لذا افراد مبتلا به این بیماری باید از خوردن سیب قرمز و ماست و کته پرهیز کنند و پیاده روی را در برنامه روزانه خود قرار دهند.
افرادی تحت عمل جراحی قرار می گیرند که دچار پایین افتادگی گره های هموروئیدی شده، در طی یکسال دچار ایجاد لخته شدگی حاد و خونریزی از گره های  درمان هموروئید شده اند که در این صورت یکی از روش های زیر انتخاب می شود:
تزریق ماده اسکلروزانتزریق الکل، محلول ید و اسید فنول در گره های هموروئیدی موجب تغییرات تدریجی گره ها به بافت جوشگاهی می شود.گره زدن سفت گره های هموروئید با نوار لاستیکی در افرادی که بخصوص به مواد اسکلروزان جواب نمی دهند موجب خشک شدن و افتادن بی درد گره می شود. درمان هموروئید یا بواسیر با لیزر تخریب با لیزر (Laser destruction )نوربندایش ماوراء قرمز ( Infrared Photocoagulation )بندایش الکتریکی (Electrocoagulation)هدف از درمان کنسرواتیو رفع موقتی حدت بیماری، آماده کردن بیمار برای جراحی و دوره بعد از عمل درمان بواسیر بوده، شامل پرهیز درمانی، جلوگیری از یبوست با استفاده از نرم کننده های مدفوع و ... می باشد.

منبع: درمان جراحی بواسیر

  • ۹۷/۰۱/۲۸
  • golnar jody

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی