بلاگ فوق تخصصی کولورکتال

  • ۰
  • ۰

درمان بزرگ شدن وریدهای مقعد

هموروئید یا بواسیر بزرگ شدن وریدهای مقعد و ضعف جدار مقعد است که می تواند با التهاب خونریزی و گاهی انسداد رگ توسط لخته خون همراه شود و در برخی افراد استعداد ژنتیکی آن وجود دارد.
خونریزی ان می تواند بصورت قطره و بعداز اجابت مزاج باشد . معمولا درد ندارد مگر اینکه زخم شود یا انسدادرگ ایجاد گردد.
بواسیر بسته به شدت ان درجه بندی می شود یعنی ممکن است فقط خونریزی داشته باشد یا ممکن است بصورت توده ای از مقعد به خارج راه یابد که شاید خود به خود جا برود یا به کمک دست آن را جا انداخت.


درمان بواسیر
درمان بستگی به شدت بیماری دارد در مراحل اولیه معمولا طبی است ولی مراحل پیشرفته تر نیازمند جراحی می باشد.
رعایت برخی مواد کمک کننده است:
باید مانع ایجاد یبوست شد درمان بواسیر یا هموروئید با لیزر یعنی با استفاده از مواد فیبری مثل نان سبوس دار میوه ها و پودر پسیلیوم یا برن باید حجم مدفوع را افزایش داد و ان را نرم کرد.

مصرف مایعات کافی نیز ضروری است.توجه داشته باشید که مصرف میوه های سرد ( پرتقال ، نارنگی ، خیار و...) برای شما مناسب نیست و بهتر است از میوهایی مثل موز ، سیب ، انگور و آب هویج استفاده کنید.در صورت وجود درد می توان از پماد انتی هموروئید و لگن اب گرم استفاده نمود.در صورت وجود خونریزی به متخصص جراحی مراجعه نمائید.

منبع: درمان بزرگ شدن وریدهای مقعد

  • ۹۷/۰۱/۲۷
  • golnar jody

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی