بلاگ فوق تخصصی کولورکتال

  • ۰
  • ۰

این نوع از بواسیر در عرض چندین ساعت ، بتدریج بزرگ و متورم که به اندازه یک لوبیا و گاهی به اندازه یک باقالاشده همچنین گاهی شدیداً دردناک میشوند . محل بوجود آمدن آنها در لبه داخلی مقعد میباشد . بنابراین بیماران با یک توده دردناک و حساس مراجعه می نمایند.


علل هموروئید دردناک
زور زدن در حین اجابت مزاج جابجا کردن اجسام سنگین کسانیکه اجابت مزاج مکرر دارند.افرادی که برای مدت طولانی می نشینند مثل رانندگان ، موتور سواران، خلبانانگاهی آسیب مستقیم به ناحیه مقعد موجب پاسخ التهابی شده که میتواند به لخته منجر شود.البته در بعضی از بیماران وجود یک استرس شدید وناگهانی وگاهی وجود غلظت بالای خون نیزعامل موثری در ایجاد آن بوده است.
درمان بواسیر دردناک
استفاده از لگن آبگرم ۳۹-۴۰ درجه بدون بتادین وهر بار بمدت ۱۵-۲۰ دقیقه ، ۳-۴ مرتبه در روزاستفاده از ملین ها وفیبر های غذاییاستفاده از بیحس کننده های موضعی مثل ژل لیدو کائیناستفاده از ضد دردهای ایبوبروفن وغیره .البته در ۷۲ ساعت اولیه ویا هر زمان که بیمار دارای درد شدید بوده ویا اگر بواسیرلخته ای او دچار گانگرن وخونریزی شود ، بهتر است بطور سرپایی درمان بواسیر یا هموروئید با لیزر برداشته شده که با این روش فقط دارای یک پانسمان چند ساعته بوده و دیگر نیازی به پانسمان نداشته و بلافاصله درد بیمار نیز قطع میگردد . در غیر اینصورت در طی چندین روز بتدریج این توده کوچکتر و درد نیز کاهش خواهد یافت ولی تبدیل به یک توده گوشتی کنار مقعدی شد ه که این توده خود باعث آلودگی دائمی مقعد و ایجاد خارش وگاهی سوزش و گاهی حتی دچار تکرار این بواسیر لخته ای خواهد شد.

منبع: بواسیر دردناک ناگهانی (ترومبوزیس یا توده ای)

  • ۹۷/۰۱/۲۷
  • golnar jody

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی