بلاگ فوق تخصصی کولورکتال

  • ۰
  • ۰

شاید عده ای تصور کنند بواسیر بیماری است که تنها در سنین بالا ظهور می‌کنند و کودکان نمی‌توانند درگیر این بیماری شوند،این تصور کاملاً غلط است.  در صورتی که بواسیر اغلب بزرگسالان را تحت تاثیر خویش قرار می دهد، اما امکان بروز آن در هر سنی وجود دارد. بواسیر یا هموروئید نوعی از بیماری های مقعدی به شمار می رود، که عامل آن را می توان وارد آمدن فشار بیش از اندازه به این عروق عنوان نمود. در ادامه بررسی مشکل بواسیر در کودکان می پردازیم :

علت ایجاد بواسیر در کودکان

بواسیر در کودکان می‌تواند ناشی از علت های مختلفی روی دهد، برخی از مهمترین عللی که به ایجاد بواسیر در کودکان می انجامد، نشستن بر روی سطوح سخت، رژیم غذایی نامناسب، کم تحرکی و … می باشد. اما مهمترین علت بروز این مشکل را می توان کم تحرکی کودکان عنوان نمود.  زیرا که یبوست مزمن و مداوم، به خشکی مزاج می انجامد و می تواند باعث آسیب به عروق این ناحیه از بدن شود که در نتیجه ی آن عروق بواسیری ایجاد می شود.

علائم و نشانه‌های هموروئید یا بواسیر در کودکان

بواسیر از جمله بیماری های پر نشانه ای است که با ظهور این علائم حضور خود را اعلام می دارد. یکی از نشانه های شایع بواسیر درد شدیدی به خصوص به هنگام اجابت مزاج است که موجب می شود، کودک شما از این عمل  امتناع ورزد. از دیگر نشانه های این بیماری که شما می توانید با توجه به کودک به آنها پی ببرید، می توانیم به سوزش، خارش، تورم و قرمزی اشاره کنیم. به علاوه ابتلا به بواسیر موجب می شود، کودک بعد از اجابت مزاج دچار خونریزی شود و یا بر روی مدفوع و دستمال توالت خون مشاهده می کند.

 

ادامه در کلینیک پایتخت

  • ۹۸/۰۵/۲۷
  • golnar jody

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی