بلاگ فوق تخصصی کولورکتال

  • ۰
  • ۰

 

 

رژیم غذایی نادرست سبب بروز بیماری های سختی در انسان ها می شود که هنوز هم به صورت کاملا دقیق نمی توان در مورد منشا آنها صحبت کرد، اما مسئله درمان است. مواردی از این بیماری ها که میتوان آنها را با درمان های خانگی برطرف کرد و بیماری هایی که چند سطح دارند، و در وضعیت حاد شما نیاز به جراحی و... خواهند داشت.

شاید بار ها در مورد بواسیر یا به لاتین هموروئید شنیده باشید، بیماری که این روز ها به شدت در میان حتی جوانان نیز دیده می شود. در گذشته با توجه به عدم فعالیت صحیح، مواردی چون کولیت و کرون این بیماری در در سنین بالاتر از پنجاه سال مشاهده میشد. اما در حال حاضر سن ابتلا به این بیماری به زیر بیست سال رسیده است. مسئله این است که بیماری هایی که از این گونه هستند سبب بروز مشکلات حاد تر و خطرناک تر می شوند.

https://backority.ir/images/597471.jpg

 

برای تشخیص عملکرد روده باید به خوبی بررسی شود؛ برای این منظور از تست های تنفسی و همینطور انواع آزمایشی های مدفوع برای تشخیص امراض مربوط به روده استفاده می شود. متاسفانه درمان بیشتر این بیماری ها مدت زمان زیادی به طول می انجامد.

علل ایجاد بواسیر

  بیش از هفتاد و پنج درصد مردم در طول زندگی شان حداقل یک بار با این مشکل مواجه می شوند. انسداد روده و عدم استفاده از انواع فیبر های غذایی سبب اختلال در عملکرد اعضای حیاتی بدن می شود. بواسیر می تواند هم داخلی و هم خارجی باشد؛   بسیاری از افراد گاهی دچار خارش شدید در ناحیه مقعد می شوند و این را در دراز مدت میتوان یکی از نشانه های درگیر شدن فرد در آینده با بواسیر دانست.

علاوه بر این فشار وارده بر مقعد در حین دفع مدفوع در اثر یبوست مزمن یکی از عوامل اصلی بواسیر است، اگر مدت زمان آن بیش از پنج دقیقه باشد احتمالا در آینده خیلی زود با این مشکل مواجه خواهید شد، موضوع بعدی مصرف کم آب است.

بسیاری از ما در طول روز بار ها به سراغ لیوان می رویم و آب مصرف می کنیم، به همین اندازه که برای ما یک امر بدیهی و آسان است. بسیاری امکان نوشیدن آب ندارند.

علائم هموروئید در افراد مختلف

چاقی بیش از حد نیز یکی دیگر از علل مبتلا شدن به این بیماری است، بیماری که امروزه در مورد آن زیاد می شنویم، زیاد مشاهده اش می کنیم و حتی وقتی در حال خواندن متن هستیم هم نمی خواهیم این موضوع را قبول کنیم. چاقی و وزن بالا می تواند فشار وارده بر بخش پایینی بدن و روده ها را بیشتر کند، در این حالت رگ های خونی تحت فشار قرار گرفته و در نتیجه فرد در هنگام دفع مدفوع دچار خونریزی خواهد شد، که نشان از یک مشکل حاد در بدن است.

یکی از دلیل مهم برای ابتلا به این عارضه برنامه های غذایی نامنظم و بدون فیبر است. درد و ناراحتی در ناحیه مقعد به همراه تورم، توده و برآمدگی های دردناک و حساس و همینطور خونریزی بدون درد از جمله مواردی است که نشان می دهد بدن فعالیت درستی ندارد، خبری از فیبر های مفید نیست و در نتیجه هموروئید سرباز می کند.

https://backority.ir/images/371632.jpg

در ادامه بیشتر در مورد درمان بیماری به شما عزیزان توضیح می دهیم، امیدواریم که با رعایت بهداشت غذایی و همینطور تغذیه بیشتر از فیبر هموروئید را درمان کنید.

راه های درمان سریع هموروئید

در ادامه به بررسی تعدادی از روش های پزشکی، گیاهی و خانگی جهت بهبود و درمان بیماری می پردازیم. ولی در صورت امکان حتما به پزشک خود مراجعه نمایید تا بهترین روش به شما پیشنهاد شود.

معمولا روش های خانگی برای زمانی مناسب است که بیماری تازه شروع شده باشد و به نقطه بحرانی نرسیده باشد. بطور کلی راه های درمان سریع، قطعی و فوری بیماری بواسیر یا هموروئید دیگر مانند گذشته ترسناک و دردآور نیست.

آلوئه ورا

آلوئه ورا یک گیاه جادویی با خواص درمانی مختلفی است و احتمالا می دانید که برای رهایی از انواع مشکلات پوستی و خشکی موی سر کاربرد دارد. البته بسیاری در هنگام استفاده از آن با حساسیت روبرو می شوند که این مسئله را پیش از هر کاری باید چک کنید.

 ژل های آلوئه ورا در داروخانه ها و عطاری ها به صورت طبیعی و ارگانیک در دسترس هستند؛ همچنین می توانید برگ تازه آلوئه ورا را تهیه کرده و از ژل داخل آن استفاده نمایید.

وان آب گرم با نمک مخصوص اپسوم در واقع ایده بعدی است که ممکن خواهد بود برای شما سخت و پردردسر باشد اما باید بدانید که از باقی موارد نتایج به مراتب مشهود تری دارد و حتی گاهی توسط پزشکان نیز به شما پیشنهاد می شود. بخصوص این که اگر از عمل های جراحی ترس دارید و یا این که هموروئید بیش از حد غیرعادی نیست. خوش خیم بودن آن می تواند نشانه خوبی برای درمان از این روش باشد.

درمان بواسیر با لیزر

یکی دیگر از روش های درمان این بیماری لیزر است. این تکنیک توسط اشعه مادون قرمز یا همان IRC انجام شده و در نهایت ممکن است در صورت حاد بودن نیاز به تکرار داشته باشد، برای این درمان خبری از بیهوشی های سخت به روش عمل جراحی نیست و شما می توانید بدون درد خود را از این بیماری سخت خلاص کنید.

این درمان نیاز به بستری نخواهد داشت و در صورت لیزر درمانی بیمار در همان روز می تواند به زندگی خود به صورت عادی ادامه دهد؛ همینطور پس از از لیزر کمترین آسیب و اختلال در اطراف توده ایجاد می گردد و زخم حاصل از آن نیز نسبت به عمل جراحی در کمترین زمان ممکن درمان می گردد.

پماد آنتی هموروئید

روش بعدی استفاده از پماد های دارویی است که در داروخانه ها حتی بدون نسخه نیز عرضه می شوند و روند درمان شما را سریع تر خواهند کرد؛ پیشنهاد ما این است که از این مواد به صورت مکمل در کنار دیگر روش های درمانی استفاده کنید.

کمپرس سرد

در مواردی که هنوز بواسیر یا هموروئید حاد نشده است کمپرس سرد درمانگر است. این کار را باید به صورت دوره ای برای مدت های طولانی انجام داده و در نهایت مسئله مهم این است که هر بار باید به مدت پانزده دقیقه این عمل را تکرار کنید. به هیچ عنوان یک تکه یخ منجمد را مستقیما روی پوست خود قرار ندهید؛ می توانید آن را بر یک پارچه بپیچید.

https://backority.ir/images/96933.jpg

ملین ها و خوراکی های فیبردار

نرم کننده های مدفوع نیز امروزه در بازار دارو و درمان موجود هستند که می توان به منظور کاهش یبوست و نرم کردن مدفوع از آن ها استفاده کرد و همینطور از خوراکی های فیبردار مانند سبزیجات، عدس و … جهت جلوگیری از یبوست حتما در برنامه غذایی خود داشته باشید.

برای آگاهی از دیگر روش های درمان به سایت آسمونی به آدرس https://www.asemooni.com/486146/darmanlase/ مراجعه کنید.

  • ۹۸/۱۱/۱۰
  • golnar jody

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی