بلاگ فوق تخصصی کولورکتال

  • ۰
  • ۰

 

عمل لیزری بواسیر یکی از روشهای نوین برای درمان این بیماری است که اساس کار آن استفاده از اشعه لیزر برای از بین بردن بافت پرولاپس شده است. اما قبل از معرفی بیشتر این روش به معرفی و تشریح بیشتر بیماری می پردازیم، پس ما با همراه باشید:

 

بیماری بواسیر یا همان هموروئید شایع تر نوع از بیماری های نشیمنگاهی یا مقعدی است که تخمین زده می شود، بیشتر از 3/4 مردم دنیا در طول زندگی خود برای یکبار هم که شده دچار آن شوند. این بیماری اغلب زنان در سنین باروری و سالمندی، افرادی با اضافه وزن و افراد سیگار را تحت تاثیر قرار میدهد.

 

بواسیر واریسی شدن ،گشاد شدن یا التهاب سیاهرگ در کانال مقعد و یا خارج از آن است. در صورتی که سیاهرگ ها داخل کانال مقعد باشند، بواسیر داخلی و در صورتی که در خارج از آن قرار دارند، بواسیر خارجی است.  این بیماری در اثر اعمال فشار زیاد به مقعد ایجاد می شود و مهمترین علت های آن پس از یبوست مزمن، زایمان؛ بارداری، اضافه وزن و رابطه مقعدی است.

 

از علائم این بیماری می توانیم به این موارد اشاره کنیم :

درد شدید

خونریزی از مقعد

مشاهده خون در مدفوع یا بر روی دستمال توالت

لمس زائده بیرون زدن از مقعد یا متورم شدن اطراف مقعد

خارش و سوزش

احساس پر بودن مقعد و نیاز مداوم به دفع (در بواسیر داخلی)

درمان بواسیر با لیزر

 

خوشبختانه بیماری شایع هموروئید قابل درمان است و روشهای مختلفی نیز برای درمان آن وجود دارد. برای درمان این بیماری می بایست بافت متورم شده و یا زائده ایجاد شده به طور کامل از مقعد خارج شود. زیرا رگ آسیب دیده با هیچ درمانی قابل رفع و بازگشت به حالت اولیه نیست و قطع زائده ایجاد شده تنها راهکار قطعی است.

 

در گذشته این زائده هموروئیدی با استفاده از عمل جراحی و در بیمارستان از بین می رفت. اما در حال حاضر روش نوین لیزری جایگزین شده است.

 

در این روش با استفاده از اشعه قدرتمند لیزر، بافت ایجاد شده را برش می زنند. همزمان با برش بافت، لیزر نواحی اطراف هموروئید و اعصاب آن را ترمیم می نماید. در واقع پایانه اعصاب و عروق آسیب دیده حین عمل ترمیم می شود تا درد و خونریزی جلوگیری شود.

درمان لیزری روشی نوین و بدون عارضه است که در طی آن هیچ نوع خطری از جمله سوختگی بیمار را تهدید نمی کند. زیرا دستگاه لیزر دود و حرارت ایجاد نمی کند. این درمان به جز تحریک جزئی مقعد و مقدار کمی خونریزی عارضه دیگری را در پی نخواهد داشت.

 

انواع لیزر

لیزر IRC یا مادون قرمز : این نوع لیزر اغلب برای درمان بواسیر های داخلی درجه یک و دو که هنوز بیماری پیشرفت چندانی نکرده کاربرد دارد. برای این منظور برای حدود یک دقیقه لیزر بر روی بافت آسیب دیده تابیده می شود تا با انقباض و انبساط جریان خون رسانی به بافت متوقف شود و بعد از مدتی زائده ایجاد شده از بین برود.

 

لیزر CO2 : این نوع لیزر در مورد هموروئید های پیشرفته داخلی و خارجی کاربرد دارد. این اشعه قدرت مند بافت یا زائده ایجاد شده را قطع می کند. همچنین همان طور که توضیح دادیم بافت را ترمیم کرده و از درد یا خونریزی ممانعت به عمل می آید.

 

مزایای درمان لیزری هموروئید

درمان لیزری مدت ها است که به عنوان بهترین روش درمان شناخته شده و مورد توجه بیماران قرار گرفته است. از مزایای این درمان می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

 

درمان این بیماری با لیزر بر خلاف جراحی سنتی، در مطب پزشک و بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان انجام می شود. پس درمانی سرپایی است.

 

لیزر روشی فوری است که در کمتر از یک ساعت انجام می شود.

 

بیمار در حین جراحی بواسیر با لیزر درد و خونریزی ندارد.

 

پس از درمان نیز بیمار خونریزی چندانی نخواهد داشت.

 

این درمان نیازی به پانسمان، تامپون و ... ندارد.

 

لیزر موضع را ضدعفونی می کند، پس خطر عفونت وجود ندارد.

 

این درمان بر خلاف عمل جراحی جای زخم و یا اسکار آزار دهنده ای به جای نمی گذارد.

این روش درمان قطعی است و چون مقدار بیشتر بافت هموروئید برداشت می شود، احتمال عود مجدد بیماری وجود ندارد.

 

این درمان از هزینه مناسبی برخوردار است.

 

پس از درمان با لیزر زخم به سرعت بهبود می یابد.

هزینه جراحی بواسیر با لیزر

ادامه مطلب ...

  • ۹۸/۱۱/۱۴
  • golnar jody

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی