بلاگ فوق تخصصی کولورکتال

  • ۰
  • ۰
شقاق مقعدی نوعی عارضه نشیمنگاهی می باشد که معمولا در افرادی که مبتلا به یبوست هستند اتفاق می افتد و سبب بروز مشکلاتی بای آن ها می شود، برای درمان شقاق مقعدی روش های خانگی وجود دارد که بسیار کاربردی هستند.

 

شقاق مقعدی نوعی عارضه نشیمنگاهی می باشد که معمولا در افرادی که مبتلا به یبوست هستند اتفاق می افتد و سبب بروز مشکلاتی برای آن ها می شود، برای درمان شقاق مقعدی روش های خانگی وجود دارد که بسیار کاربردی هستند.

درمان خاگی شقاق مقعدی در کودکان و بزرگسالان

پارگی یا زخم باز در پوست ناحیه مقعد در حین دفع مدفوع ، می تواند سبب درد شدید و سوزش شود ، که به این مشکل شقاق مقعدی می گویند. کسانی که مشکل یبوست دارند، بیشتر درمعرض این بیماری قرار دارند به این خاطر که مدفوع سخت و بزرگ سبب پاره شدن لایه داخلی روده می گردد. با اینکه عوامل دیگری مانند اسهال مزمن، بیماری های التهابی روده ، بیماری کولین، زور زدن در دوران کودکی، ماهیچه های اسفینتر مقعدی تنگ و در موارد کمی عفونت هایی مثل سفلیس و تبخال که از راه روابط جنسی انتقال می یابند، می توانند مداخله داشته باشد.درمان شقاق مقعدی

درمان شقاق مقعدی

بیشترین نشانه های مرسوم این بیماری ،خارش به همراه درد شدید( اندک یا ادامه دار) یا خونریزی در حین دفع مدفوع می باشد. معمولا افراد خونِ قرمزِ روشنی را درون مدفوع یا روی دستمال توالت می بینند ، این حس های آزاردهنده می توانند ترسناک باشند ، ولی شما می توانید با چند روش خانگی درد را کاهش دهید و فیشر مقعد را در طول چند روز تا یک هفته درمان نمایید.

موثرترین و بهترین درمان خانگی و گیاهی شقاق مقعدی 

 روغن زیتون برای درمان شقاق مقعدی

به مقدار یکسان روغن زیتون، عسل و موم را درون یک کاسه با هم مخلوط نمایید. ترکیب را داخل مایکروویو کمی گرم کنید که موم کاملا ذوب شود. بگذارید سرد شود ، سپس روی قسمت مورد نظر بمالید ، این کار را چند بار در روز تکرار کنید.

روغن زیتون


درون یک ظرف آب داغ بنشینید:

وان حمام( یا لگنی که بتوان درون آن نشست) را از آب گرم پر نمایید ، چند قطره روغن اسانس اسطوخودوس را به آن اضافه نمایید و هم بزنید. تا کمر داخل وان بنشینید و به مدت 15 تا 20 دقیقه در ظرف بنشینید. این کار را 2 تا 3 بار درروز تکرار نمایید.

نکته:میتوانید این کار یا کمپرس گرم ساده را پس از دفع، انجام دهید.

آلوئه ورا برای درمان شقاق مقعدی:

یک برگ آلوئه ورا را برش دهید. از طول برش دهید و اوسط یک قاشق ، ژل آلوئه ورا را بردارید. مقداری از این ژل را در آن قسمت بمالید.

آلوئه ورا


درمان شقاق مقعدی با کامفری ( نوعی گاوزبان) :

یک قاشق غذا خوری کامفری را به یک فنجان آب گرم اضافه نکنید. روی ظرف را بپوشانید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه خیس بخورد. محلول را صاف کنید و اجازه دهید خنک شود. از این محلول 2 تا 3 بار در روز جهت تمیز کردن ناحیه ی درگیر شده، مصرف نمایید. همچنین، می توانید از چای کامفری گرم ، به عنوان کمپرس برای آن ناحیه استفاده کنید. گزینه ی دیگر این است که پماد های آماده ی کامفری که در بازار موجود است را 2 تا 3 بار در اطراف مقعد بمالید.

 

درمان شقاق مقعدی باروغن نارگیل:

روغن نارگیل را 2 تا 3 بار در روز دور ماهیچه ی باسطه ی مقعدی بمالید. چنانچه فیشر مقعدی مزمن است، این کار را چندین بار تکرار نمایید. اگر مشکل یبوست یا هر نوع دیگری از مشکلات گوارشی دارید ، روغن نارگیل را به رژیم غذاییتان اضافه نمایید.

منبع: نمناک

 

  • ۹۸/۰۱/۲۵
  • golnar jody

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی