بلاگ فوق تخصصی کولورکتال

  • ۰
  • ۰

بیماری بواسیر یا هموروئید یکی از اختلالات شایع مقعدی است که حدود نیمی از افراد جامعه را درگیر خود می کند. این عارضه با گشاد شدن عروق همراه است و در اثر وارد آمدن فشار موجب تورم و التهاب در این ناحیه گردیده و در صورتی که از نوع خارجی باشد می تواند موجب بیرون زدگی گوشتی از مقعد گردد، از سایر علائم بیماری بواسیر می توانیم به ایجاد درد و خونریزی اشاره کنیم،
در نتیجه این بیماری نیاز به درمان فوری تحت نظر پزشک متخصص و مجرب دارد زیرا می تواند با خونریزی زیاد موجب فقر آهن و یا عفونت شود و در هر صورت کیفیت زندگی را تحت تاثیر قرار دهد.

بسیاری از افراد مبتلا به بواسیر به سبب ترس و خجالت از مراجعه به پزشک سرباز می زنند ، اما این افراد باید برانند با اینکه معاینه مقعد برای هیچ کس خوشایند نیست اما بیماری آن ها خود به خود درمان نخواهد شد و در صورتی که درمان را به تعویق بیاندازندبواسیر پیشرفت کرده و درمان آن سخت تر می شود و چه بسا نیاز به افزایش طول درمان و پرداخت هزینه هایی گزاف خواهد بود. افراد باید به محض مشاهده علائم بیماری به پزشک بواسیر مراجعه نمایند.

 

پزشک بیماری بواسیر

 

مراجعه به پزشک بواسیر

انتخاب پزشک بواسیر مجرب و کارکشته اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا حتی اگر شما بهترین روش درمانی را در پیش گیرید اما پزشک شما تجربه لازم را نداشته باشد، نمی توانید نتیجه مثبتی از درمان بیماری بگیرید و ممکن است طول درمان بیماری نیز افزایش یابد.

بهترین پزشک بواسیر برای درمان بیماری مقعدی جراح عمومی و یا پزشک متخصص گوارش است. در این مورد جراحان تجربه بیشتری داشته و به خوبی با آناتومی این ناحیه  آشنایی دارند و می توانند مشاوره بهتری را به شما ارائه بدهند. از طرفی مراجعه به متخصص گوارش سبب می شود بهترین مشاوره را در مورد نحوه درمان خود بگیرید. می توانید برای شروع فرآیند درمان در صورتی که هموروئید در مراحل ابتدایی است به پزشک عمومی مراجعه کنید و در صورتی که با رعایت رژیم غذایی و ورزش بهبودی حاصل نشد، در مرحله ی بعد با پزشک متخصص در این زمینه مشورت نمایید.

در حالت کلی می توان گفت پزشک  بواسیر باید اطلاعات کافی درباره این بیماری و نحوه درمان و بهترین روش درمان داشته باشد و در مطب خود از تجهیزات پیشرفته استفاده نماید.


منبع: http://jarahlaser.com/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی