بلاگ فوق تخصصی کولورکتال

  • ۰
  • ۰

هموروئید به عنوان یکی از شایع ترین بیماری های پزشکی در کل جمعیت شناخته شده است. این بالینی با خونریزی رکتال بدون درد در طی دفع با یا بدون پرولاپس بافت مقعد مشخص می شود.

به طور کلی، هموروئید ها را می توان به دو نوع تقسیم کرد: هموروئید داخلی و هموروئید خارجی.

هموروئید خارجی معمولا نیاز به درمان خاصی ندارد، مگر اینکه آن به شدت ترومبوز شود یا باعث ناراحتی بیمار شود.

در همین حال، هموروئید داخلی با درجه پایین تر می تواند به طور موثر با دارو و اقدامات غیر عملیاتی (مانند باند لاستیکی و اسکلروتراپی تزریق) درمان می شود.

جراحی برای هموروئید داخلی داخلی با درجه بالا نشان داده شده است، یا هنگامی که روش های غیر عملیاتی شکست خورده یا عوارض رخ داده است. اگر چه hemorrhoidectomy excisional همچنان عملیات اصلی برای hemorrhoids پیشرفته و هموروئید پیچیده باقی می ماند، چندین عملیات مهاجم کوچک (از جمله Ligage hemorrhoidectomy، doppler هدایت اتصالات خونریزی خونرسانی و hemorrhoidopexy استپلد) به شیوه های جراحی به منظور جلوگیری از درد بعد از hemorrhiodectomy معرفی شده است. این مقاله در مورد برخی از دانش بنیادی و درمان فعلی هموروئید با توجه به یک متخصص کلئوپروتولوژیست می پردازد که شامل درمان هموروئید با لیزر  در شرایط پیچیده مانند هموروئید در دوران بارداری، هموروئید در بیماران مبتلا به ایمن، هموروئیدها در بیماران مبتلا به سیروز، پرفشاری پورتال، هموروئید در بیماران مبتلا به آنتی ترومبوتیک، و ترومبوز شدید یا خونریزی مفصلی. دیدگاه های آینده در درمان هموروئید  نیز مورد بحث قرار گرفته است.

کلیدواژگان: هموروئید، پاتوفیزیولوژی، درمان، نتیجه، عوارضنکته اصلی: هموروئید یک بیماری بسیار شایع آنورکتال است که به عنوان بزرگ شدن علائم و / یا جابجایی دیستال کوسن های مقعدی تعریف شده است. به غیر از کانال عروقی غیرطبیعی گسترش یافته و تغییرات مخرب در حمایت از بافت در بالشتک های مقعد، شواهد جدیدی وجود دارد که هموروئید با وضعیت فوق العاده ای از ناحیه انحرافی و برخی موارد التهاب بافت همراه است. این مقاله به طور جامع و کامل پاتوفیزیولوژی، تشخیص بالینی و درمان شقاق را بررسی می کند که شامل اصلاح رژیم غذایی و شیوه زندگی، رویکرد فارماکولوژیک، رویه های دفتر و عملیات هموروئید (مانند هموروئیدکتومی و سایر عمل جراحی غیر عمدی) است. مدیریت هموروئید در شرایط پیچیده نیز مورد توجه قرار گرفته است.
رفتن به:معرفیهموروئید یک بیماری انحرافی بسیار شایع است که به عنوان بزرگ شدن علائم و / یا جابجایی دیستال کوسن های مقعدی [1،2] تعریف شده است که برجسته شدن مخاط مخاطی که توسط بافت همبند شکم، عضلات صاف، عروق شریانی و وریدی تشکیل شده است. شیوع واقعی هموروئید ناشناخته است؛ با این حال، شواهد اخیر نشان می دهد شیوع افزایش هموروئید در طول زمان. در سال 1990 یک مطالعه اپیدمیولوژیک هموروئید در ایالات متحده میزان شیوع آن 4/4 درصد را نشان داد، در حالی که برخی از گزارشهای قرن 21st از کره جنوبی و اتریش شیوع هموروئیدها را در جمعیت بالغ 4-14 درصد [4] و 9/38 درصد [ 5] به ترتیب. برآورد شده است که 25 درصد از مردم بریتانیا و 75 درصد از شهروندان آمریکایی در برخی از زمان ها در زندگی خود، هموروئی ها را تجربه می کنند [6،7]، به ویژه در زنان باردار و بزرگسالان سالخورده.
افراد مبتلا به هموروئید و کسانی که اشتباه فکر می کنند که هموروئید داشته باشند، تمایل به استفاده از داروهای خودشان داشتند تا اینکه به دنبال مراقبت های مناسب پزشکی باشند. با توجه به دوران سالانه Google در سال 2012 (Google Zeitgeist)، هموروئیدها در ایالات متحده، پیش از بیماری ریفلاکس معده و بیماری های منتقله از راه جنسی، روند صعودی بود. متاسفانه، کیفیت اطلاعات در مورد درمان هموروئید در اینترنت بسیار متغیر بود و تقریبا 50٪ از وب سایت ها دارای کیفیت پایین بودند [9]. پزشکان باید توصیه و درمان بیماران مبتلا به هموروئیدی با داروهای مبتنی بر شواهد و استاندارد مراقبت کنند. عملا بیشتر بیماران مبتلا به هموروئید با درجه پایین به طور مؤثر می توانند با اقدامات غیرمستقیم توسط پزشک مراقبت های اولیه، متخصص گوارش یا جراح عمومی در یک بیمارستان سرپایی درمان شوند. جراحی برای هموروئید درجه یک نشان داده شده است، یا هنگامی که روش های غیر عملیاتی شکست خورده یا عوارض رخ داده است [2]. این مقاله در مورد برخی از دانش بنیادی و درمان بواسیر با لیزر  بدون عارضه و پیچیده با توجه به یک متخصص کولورکتولوژیست مورد بررسی قرار می گیرد.
رفتن به:پاتوفیزیولوژی روزمره از هموروئید پاتوفیزیولوژی دقیق هموروئید درک نمی شود. در حال حاضر، هموروئیدها عبارتند از پاتولوژیک توصیف تغییرات علامتدار و غیر طبیعی به سمت پایین مقاطع نرمال مقطع [2]. به عنوان یک نتیجه از تغییرات مخرب در بافت متصل بافت و گردش خون غیرطبیعی در داخل بالشتک های مقعد، بالشتک های مقعد کشویی در نظر می گیرند انقباض غیر طبیعی و القاء التهاب هموروئید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی