بلاگ فوق تخصصی کولورکتال

  • ۰
  • ۰


 
در روش جراحی درمان هموروئید بیمار تحت عمل جراح کلاسیک قرار می گیرد که اکثرا زیر بیهوشی عمومی و یا بی حسی اسپاینال spinal و یا کمری عمل صورت می گیرد گرچه عمل جراحی موثر است و گاهی تنها راه نجات بیمار است ( در سطور پائین علل و موارد را بعرض می رسانم ) ولی آنقدر عوارض دارد که برای جراح و بیمار عطایش به لقایش نمی ارزد و انرا رها می کند.


مثلا احتمال خونریزی شدید که مهار این نوع خونریزیها بسیار برای جراح مشکل است و به احتمال قوی نیاز به عمل جراحی و بیهوشی مجدد دارد و یا درد پس از عمل جراحی که بسیار طاقت فرسا است و گاهی داروهائی مثل مرفین هم پاسخگو نیست و همچنین گاهی نیاز به تامپون بعد از عمل وجود دارد که خود این کار نیز بسیار دردناک است و خارج کردن تامپون خود معضلی بس عظیم است.
ولی باید ذکر گردد که عمل جراحی بواسیر گاهی اوقات تنها راه است زیرا توده هموروئیدال بسیار بزرگ و ترومبوزه گاهی آنقدر درد ناک است که چاره ای جز عمل جراحی کلاسیک ندارد البته این حالت درصد زیادی از بیماران را در بر نمی گیرد ضمنا هموروئیدهای grade2 و خونریزی دهنده را هم نمی توان با روش درمان بواسیر عمل کرد.
آنچه بیمار پس از درمان هموروئید یا بواسیر با لیزر باید بداند
بیمار گرامی رژیم غذایی شما مایعات فراوان، سوپ، شیر، کمپوت و میوه‌جات خام و رژیم غذایی معمولی و پر فیبر می‌باشد برای اینکه دچار یبوست نشوید باید از مایعات فراوان، شیر، سبزیجات، میوه‌جات، آلو، انجیر و برگه هلو استفاده کنید.
در صورتی که باز هم یبوست شدید به پزشک خود اطلاع دهید.کمتر از توالت فرهنگی استفاده کنید.این دو هفته بعد از عمل بدنبال هر بار دستشوئی رفتن ابتدا با آب ولمر خود را شسته و تمیز نمائید و سپس داخل لگن آب گرم بریزید و ۲۰-۱۰ دقیقه داخل آن بنشینید و محل را خشک کنید.توجه: استفاده از لگن آب گرم سبب کاهش درد و تورم شده و همچنین ناحیه مقعد را تمیز می‌کند.
برای اینکه دردتان کمتر شود و خونریزی نداشته باشید ۱۰-۵ روز اول بعد از عمل به پهلو بنشینید و به پهلو بخوابید.در محل‌های سفت و مرطوب ننشینید.توجه: رطوبت سبب خارش و تحریک ناحیه رکتوم می‌شود.
برای جلوگیری از درد و تحریک، به مدت طولانی رانندگی نکنید.اگر ۳-۲ هفته بعد از عمل هنگام دفع مدفوع خونریزی داشتید، نگران نباشید این خونریزی کم کم از بین می‌رود اگر خونریزی خیلی شدید بود و یا بعد از مدت فوق ادامه داشت حتماً به پزشک خود مراجعه کنید.پیاده‌روی برای شما بسیار مفید است.هنگام دفع مدفوع از زور زدن خودداری کنید.هر وقت احساس مدفوع داشتید حتماً به دستشوئی بروید و از حبس کردن آن خودداری کنید.

منبع : عوارض جراحی هموروئید

  • ۹۷/۰۱/۳۰
  • golnar jody

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی