بلاگ فوق تخصصی کولورکتال

  • ۰
  • ۰

شدت علایم هموروئید

هموروئید به علت افزایش فشار بر روی وریدهای ناحیه لگن و مقعد ایجاد می‌شود. شدت علایم هموروئید و طول مدت ناراحتی بستگی به ناحیه درگیر شده دارد.فشار دایم باعث تضعیف بافت‌های حامی وریدها در کانال مقعد می‌شود و در این حالت بافت‌ها و وریدهای متورم که به سمت کانال مقعد می‌باشند، متورم وموجب هموروئید داخلی شده و یا زیر‌پوست اطراف مدخل را برآمده می‌کنند که این مرحله هموروئید خارجی است.

در صورت عدم درمان بواسیر و توجه به نکته‌های قابل اهمیت، خون در وریدها جمع شده، در نهایت ورید ملتهب شده در بافت اطراف ناحیه کشیده شده و هموروئید پیشرفته ایجاد می‌شود. علل اصلی افزایش فشار، می‌تواند اسهال یا یبوست پایدار باشد.عوامل مرتبط با هموروئید عواملی نظیر افزایش وزن، به ویژه در ناحیه لگن و شکم که بر وریدهای لگن فشار می‌آورد و یا در طول بارداری و زایمان که تغییرات هورمونی باعث افزایش جریان خون و گشاد شدن بافت‌های نگهدارنده در لگن می‌شوند، می‌توانند باعث به وجود آمدن بواسیر شوند.از طرف دیگر بیماری‌هایی مانند: بیماری‌های طولانی مدت قلب‌وعروق و کبد که منجر به جمع شدن وزن در ناحیه شکم و لگن می‌شوند و نیز تومورهای ناحیه لگن نیز می‌توانند باعث ایجاد هموروئید شوند.درمان هموروئید یا بواسیر با لیزر

نشانه‌های هموروئید(بواسیر)، شامل: خارش، درد مقعد به ویژه هنگام نشستن، وجود خون قرمز روشن روی دستمال توالت یا مدفوع ( خون در مدفوع ) و نیز تورم دردناک یا وجود توده در مقعد، التهاب احساس تپیدن و درد هنگام حرکات روده و شکم است.در هموروئید داخلی ممکن است بیمار وجود آن را حس نکند به دلیل آنکه فیبرهای عصبی حساس به درد در غشاهای داخلی مقعد وجود ندارند در حالی که معمولاً خونریزی وجود دارد. البته گاهی اوقات هموروئید داخلی از مقعد به خارج از بدن بیرون می‌زند و تحریک پذیر و دردناک می‌شود که به آن هموروئید برآمده می‌گویند. در حالی که در هموروئید خارجی، خون جمع شده و باعث درد شدید و تورم و خارش و التهاب همراه با خونریزی می‌شود.

روش های پیشگیری از هموروئید

• بهترین راهکار برای پیشگیری از هموروئید نرم نگه داشتن مدفوع و دوری از یبوست است زیرا این امر باعث کاهش فشار و کشش روده می‌شود.

• ورزش (پیاده‌روی) و افزایش مصرف فیبر در رژیم غذایی به کاهش یبوست و کشش از راه ایجاد مدفوع نرم‌تر کمک می‌کند. فیبرهای نامحلول، حجم مدفوع را افزایش می‌دهند و نوشیدن آب کافی به همراه غذای پرفیبر باعث ایجاد مدفوع حجیم‌تر و نرم‌تر می‌شود، که به راحتی از مجرای گوارشی رد می‌شود. منابع فیبری شامل: میوه و سبزی، حبوبات و غلات سبوس‌دار است.افرادی که به هر دلیل قادر به مصرف منابع غنی فیبر نیستند، بهتر است از مکمل‌های فیبر استفاده کنند. یکی از این مکمل‌ها سبوس پسیلیوم است که طبق نظر پزشک تجویز می‌شود. گفتنی است گاهی مصرف مکمل‌های فیبر باعث یبوست و تولید گاز می‌شود. برای جلوگیری از این عوارض باید مکمل‌ها به تدریج به برنامه غذایی افزوده شده، همراه با آب کافی مصرف شوند. میزان آب باید دست‌کم ۸ لیوان در روز باشد.• مصرف نمک زیاد باعث احتباس مایعات و در نتیجه تورم بافت هموروئیدی می‌شود. بنابراین مصرف نمک باید محدود شود. نکته دیگر اینکه مصرف ملین‌ها و داروهایی که حرکات روده را افزایش می‌دهند نیز مفید نیست، زیرا می‌توانند باعث اسهال و شدت علائم هموروئید شوند.

منبع: شدت علایم هموروئید

  • ۹۷/۰۱/۲۹
  • golnar jody

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی