بلاگ فوق تخصصی کولورکتال

  • ۰
  • ۰

هموروئید که در زبان فارسی بواسیر نامیده میشود یک بافت طبیعی است که در انتهای کانال مقعدی قرار دارد. هموروئید در واقع یک شبکه وریدی است که به وریدهای هموروئیدال فوقانی، میانی و تحتانی تخلیه میشود .

هنگام اجابت مزاج این بافت وریدی پر از خون شده و بصورت بالشتکهایی ( cushion) در می آیند که موجب تسهیل عبور مدفوع میشوند. در سه نقطه کانال مقعدی، تجمع این بافت بخوبی مشهود است.

راه های درمان هموروئید
اصولا برای برطرف کردن علائم هموروئید با توجه به نوع و تشخیص پزشک متخصص درمان بواسیر که فوق تخصص گوارش دارد؛ در این رشته چندین روش درمانی وجود دارد.
درمان بواسیر درمان طبی معمولا برای هموروئیدهای خفیف درجه اول و یا دوم توصیه می‌شود که عبارت است از:
کنترل یبوست به وسیله مصرف رژیم غذایی پرفیبر مثل میوه‌جات و سبزیجات بخصوص میوه‌های ملین مانند گلابی، آلو، انجیر، نان سبوس‌دار و نوشیدن مایعات و بخصوص آب کافی در روز.

از آنجایی که عدم تحرک کافی نیز جزو عوامل ایجادکننده زمینه‌ای به شمار می‌رود گنجاندن نوعی فعالیت بدنی مانند پیاده‌روی یا سایر ورزش‌های ملایم در برنامه روزانه پیشنهاد می‌شود. شستشوی کامل ناحیه مقعد بعد از هر اجابت مزاج عمل بسیار مفیدی است.

کمپرس با آب ولرم (نشستن در آب ولرم همراه با بتادین)‌ یکی از موثرترین روش‌ها برای بهبود و تسکین علائم است. استفاده از توالت ایرانی در این موارد به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، زیرا با فشاری که وارد می‌کند حالت بیرون‌ افتادگی و سایر علائم را تشدید می‌نماید. در موارد تشدید علائم، استراحت در حالت درازکش به طوری که ناحیه پایین کمر بالاتر قرار بگیرد و پرهیز از ایستادن و نشستن طولانی کمک‌کننده است.
درمان موضعی بواسیر با درمان هموروئید یا بواسیر با لیزر پمادهای آنتی هموروئیداین دارو دارای اثرات قابض ، ضدالتهاب و ضددرد و بی حس کننده موضعی می باشد و در درمان علامتی هموروئید خارجی و هموروئید پرولاپس یافته و سایر بیماریهای دردناک اطراف مقعد و همچنین در درمان خارش قسمت خارجی دستگاه تناسلی زنان و خارش مقعد مصرف می شود .

منبع: روش های درمان هموروئید

  • ۹۷/۰۱/۲۹
  • golnar jody

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی