بلاگ فوق تخصصی کولورکتال

  • ۰
  • ۰

صحبت از برخی بیماری ‌ها کار چندان ساده‌ ای نیست؛ نه از آن جهت که مشکلات پیچیده و غیر قابل درمانی داشته باشند؛ بلکه برعکس، گاهی آن ‌قدر ساده درمان می ‌شوند که انسان به سختی باور می‌ کند افرادی هستند که سال‌ ها است از این بیماری‌ ها رنج می ‌برند. بیماری‌ های ناحیه مقعد از این دسته بیماری‌ ها هستند.


خون ریزی های مقعدی می‌ تواند به علت بیماری‌ های ناحیه مقعد و یا بیماری ‌های قسمت‌ های بالاتر روده باشد. خون ‌ریزی‌ های بالاتر از مقعد که در روده بزرگ است اغلب به علت غده ‌های خوش‌ خیم یا بدخیم روده و گاهی زخم‌ های روده است اما از بیماری ‌های مقعد دو دسته هستند که خون ‌ریزی‌ می ‌دهند، یکی هموروئید (بواسیر) که سبب خون ‌ریزی می ‌شود. این خون ‌ریزی ( خون در مدفوع ) به صورت قطرات خون روشن روی مدفوع است و با درد همراه نیست. علت دیگر فیشر مقعد یا همان شقاق است.
درمان بیماری های مقعد و بواسیر
تفاوت عمده ‌ای در پی گیری و شیوع بیماری ‌های مقعد بین زن و مرد وجود ندارد اما به دلیل بارداری و زایمان ممکن است هموروئید در خانم‌ ها کمی شایع‌ تر شود، درمان هموروئید یا بواسیر با لیزرخصوصا در دوران بارداری، اما زن ‌ها به علت حجب و حیای بیشتر اغلب دیرتر به پزشک مراجعه می ‌کنند. در مورد پیشگیری، تفاوت عمده ‌ای بین زن‌ ها و مردها نیست.
بسیاری از داروهای رایج مثل پماد آنتی ‌هموروئید در درمان بواسیر تقریبا هیچ جایگاهی ندارد. توصیه ی اکید بنده این است که به هیچ ‌وجه از این داروها به صورت سرخود استفاده نشود. نه به دلیل تاثیر نداشتن این داروها، بلکه به این دلیل که بیمار با تشخیص احتمالی بواسیر و یا شقاق اقدام به مصرف این داروها می‌ کند در حالی که ممکن است بیماری‌ جدی‌ تری مطرح باشد.

منبع: بواسیر و خون ریزی هایش

  • ۹۷/۰۱/۲۹
  • golnar jody

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی