بلاگ فوق تخصصی کولورکتال

  • ۰
  • ۰

2/5 سانتی متری انتهای کولون (روده بزرگ ) کانال مقعدی نامیده می شود . کانال مقعدی یا شبکه ای از وریدهای کوچک که درست زیر پوست هستند پوشیده می شود . وضعیت های معینی چون زور زدن هنگام دفع مدفوع (اسهال و یبوست ) و یا نشستن های طولانی مدت ممکن است باعث بزرگی این وریدها شود . این وریدها بزرگ شده لایه های متورم بافتی را به وجود می آورند که به آنهابواسیر می گویند .

فشارهای زیاد هنگام دفع ممکن است  درمان بواسیر را بیشتر تحریک کرده و آنها را از کانال مقعدی بیرون براند .
وجود بواسیر به تنهایی بیماری تلقی نمی شود و عوارض آن نیز جدی و خطرناک نیست . این مشکل موضعی بوده و تاثیری روی سایر اندام ها و قسمت های بدن ندارد .
اهمیت درمان بواسیر (هموروئید)
مسئله مهم شباهت برخی علائم آن از قبیل خونریزی از مقعد با بیماری های بسیار جدی چون پولیپ یا سرطان روده بزرگ است . اکثر بیمارن مشاهده مقدار کمی خون در مدفوع را به حساب بواسیر می گذارند در حالی که با وجود بواسیر ممکن است علت خونریزی پولیپ یا سرطان روده بزرگ باشد . به همین دلیل پس از مشاهده خون در دفع مدفوع برای اولین بار لازم است با پزشک مشورت کرده و در صورت لزوم برای درمان بواسیر یا هموروئید با لیزر  بررسی کامل روده بزرگ کولونوسکوپی انجام گردد.

منبع: بواسیر و اهمیت درمانش

  • ۹۷/۰۱/۲۹
  • golnar jody

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی