بلاگ فوق تخصصی کولورکتال

  • ۰
  • ۰

علت های بواسیر

• به طور معمول، بافت های داخلی مقعد برای کمک به کنترل اجابت مزاج بسیار پر خون ( خون در مدفوع ) هستند. ایجاد فشار بیش از حد به رگ های مقعد در حین دفع مدفوع می تواند منجر به ایجاد کشش و ورم در رگ های مقعد شود که همین قضیه می تواند باعث بروز بواسیر یا هموروئید شود. البته ممکن است بیماری هایی مانند اسهال و یبوست نیز با ایجاد فشار بیش از حد به رگ های مقعد منجر به این بیماری شوند.

• زنان باردار در ۶ ماه آخر بارداری از شانس بیشتری برای ابتلا به هموروئید برخوردارند. این افزایش احتمال به دلیل افزایش فشار بر روی رگ های خونی ناحیه لگن است. زور زدن برای خروج نوزاد در حین زایمان نیز می تواند هموروئید را بدتر کند.

• داشتن اضافه وزن نیز می توند به بروز درمان بواسیر کمک کند.روش های درمان بواسیر (هموروئید)برای درمان هموروئید های خارجی تنها چیزی که لازم است چند روش درمان خانگیست. مصرف مواد غذایی حاوی فیبر بیشتر، نوشیدن آب بیشتر و استفاده از پماد هایی برای جلوگیری از خارش از جمله نکاتی هستند که برای درمان خانگی بواسیر خارجی باید انجام داد. همچنین در برخی موارد ممکن است استفاده از ملین ها الزامی شود.

این روش های درمانی برای درمان هموروئید یا بواسیر با لیزر داخلی نیز می توانند مورد استفاده قرار گیرند.اگر بواسیر داخلی شدید باشد ممکن است استفاده از روش های درمانی دیگری نیز الزامی شود. ممکن است پزشک بواسیر را با باند های لاستیکی ببندد.

این کار می تواند باعث کاهش جریان خون به بواسیر و کوچک شدن و یا از بین رفتن آن شود.اگر هیچ کدام از روش های درمانی جواب ندادند ممکن است پزشک مجبور به استفاده از عمل جراحی لیزری بواسیر شود.داشتن عادت های سالم در زندگی می تواند از شما در مقابل ابتلا به بواسیر و یا بدتر شدن آن محافظت کند. مواد حاوی فیبر مانند میوه ها، سبزیجات و غلات سبوس دار مصرف کنید. همچنین نوشیدن آب زیاد و ورزش کردن می توانند به شما کمک کنند.

منبع: بواسیر و فشار به مقعد

  • ۹۷/۰۱/۲۷
  • golnar jody

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی