بلاگ فوق تخصصی کولورکتال

  • ۰
  • ۰

در باره درمان بواسیر یا هموروئید بیشتر بدانیم

هموروئید بیماری است که به علت عادات کار روده ای و عادات غذایی شیوع متغیری در جوامع دارد و به طور کلی افراد جامعه از مراجعه زود هنگام به پزشک خودداری می کنند و در جوامع مذهبی حتی در بین افراد خانواده این نوع مشکلات مطرح نمی شود و یا بسیار دیر هنگام بر ملاء می گردد در نتیجه Grade هموروئید بالا می رود و مراجعه به پزشک و نشان دادن موضع بیماری را سقوط اخلاقی و باعث شرمندگی می شود.

نکته دیگر نحوه نظافت Defecation ( اجابت مزاج ) است که در نزد مردم مشرق زمین بصورت شستشو صورت می گیرد در صورتیکه در بسیاری از جوامع با استفاده از دستمال صورت می گیرد. این نوع نظافت هم حاویی نکات مثبت است و هم نکات منفی.
نکته مثبت آن در صورت وجود مختصر خون روی دستمال به خوبی دیده می شود در صورتیکه در شستشو مقدار کم خون به چشم نمی آید و از یک علامت مهم بیماریهای اکولورکتال گذر می کنیم. نوع توالت ایرانی و فرنگی گاهی اوقات در بر ملا شدن رکتوراژی نقش به سزایی بازی می کند. نحوه نشستن در هنگام Defecation در ایجاد بیماری و یا تشدید بواسیر بی تاثیر نیست. نحوه نظافت که در بالا ذکرش رفت گاهی در بعضی از انواع هموروئید و در ایجاد بیماری می تواند موثر باشد و در مواردی که توده هموروئیدال بیرون رینگ آنوس می آید کشیدن دستمال ممکن است ایجاد زخم و خونریزی نماید در صورتیکه در نظافت بطریق شستشو علاوه بر اینکه آب سرد کاهش دهنده التهاب است احتمال ایجاد زخم هم نیست و در نتیجه محلی که روزانه یک یا دو بار با دستمال بر اثر سایش زخم می شود در بلند مدت و تکرار زخم بافت فیبروتیک و ضخیم می گردد.
آیا بهتر نیست این بیماری شایع که عوامل زیادی در ایجاد و یا تشدید آن مؤثر است و بیماران نسبت به درمان زود هنگام آن راغب نیستند، ساده تر درمان شود؟ امروزه وقت و پول دو عامل بسیار مهم در زندگی است و این روش غیر تهاجمی درمان بواسیر با این نحو که من ابداع کرده ام آیا بهترین طریق درمان هموروئید نیست؟
درمان دارویی که تجربه نشان داده به هیچ وجه موثر نیست و قاطعانه عرض می کنم به هیچ وجه موثر نیست و در بسیاری از موارد منجر به تشدید بیماری نیز می گردد لذا روش درمان بواسیر یا هموروئید با لیزر Ligation ( بستن با حلقه لاستیکی ) همراه با تزریق فنل به علاوه Freezing ( یخ زدن ) توده هموروئیدال به تجربه نشان داده شده است که بهترین و موثرترین روش درمانی است.
درمان کلاسیک هموروئید با جراحی Invasive که باید در بیمارستان صورت گیرد تحت بیهوشی عمومی و یا حداقل بی حسی ژربونال صرف هزینه بسیار بالا، دوره نقاهت طولانی، از کار افتادن بیمار برای مدتی طولانی، اشغال تخت بیمارستانی و قرار دادن بیمار در معرض خطر بیهوشی، خطر صدمات قلبی در بیماران مستعد قلبی، احتمال خونریزی، احتمال عمل مجدد تنگی آنوس و ... که با انتخاب روش Rubber Band Ligation + تزریق فنل + Freezing از تمام آنها جلوگیری می کنیم.

  • ۹۷/۰۲/۰۲
  • golnar jody

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی