بلاگ فوق تخصصی کولورکتال

  • ۰
  • ۰

بواسیر(هموروئید)، بیماری دردناکی است که باعث التهاب و بزرگ شدن رگ های اطراف مقعد می شود. درمان های طبیعی برای بواسیر وجود دارد. بواسیر عبارت‌ است‌ از سیاهرگ های‌ گشاد شده‌ واریسی‌ در راست‌ روده‌ یا مقعد. بواسیر ممکن‌ در مجرای مقعدی (بواسیر داخلی) یا در مدخل مقعد (بواسیر خارجی) واقع‌ شده‌ باشد.

بواسیر ممکن‌ است‌ سال‌ها وجود داشته‌ باشد اما تنها با وقوع‌ خونریزی‌ بدان‌ پی برده‌ شود. برای درمان بواسیر بعضی گیاهان دارویی بسیار کمک کننده هستند.

برگ درخت مورد
مورد" درختچه‎ای به ارتفاع یک تا سه متر با برگ‎های معطر و همیشه سبز که گل‎های آن به رنگ سفید است. نام علمی آن MYRTLE است و برای تقویت معده، رفع ورم روده، درمان بواسیر مؤثر است.

این گیاه برای برونشیت، سرفه، آسم نزله‎ای، کلیه و مثانه مفید بوده و ضدعفونی کننده و ضدانگل، ضد خونریزی، ضد ریزش مو، بیماری‎های پوستی، ضد عرق بدن، رفع بدبویی عرق بدن، تورم اعضا، خونریزی‎های بواسیر، شقاق سوختگی آتش، تقویت کننده موی سر، مژه و ابرو و سیاه کننده مو است.

۲۵ گرم پودر برگ "مورد" را در یک لیتر آب جوش، دم کرده و یک استکان صبح و یکی در عصر با قند میل کنید. همین دستور برای استعمال خارجی نیز استفاده شود.

سرکه سیب
این سرکه علاوه بر خاصیت انقباض، خاصیت ضد باکتریایی نیز دارد و استفاده از آن، به طور موقت درد و خارش مربوط به درمان هموروئید یا بواسیر با لیزر بواسیر را رفع می کند. روزی ۲ یا ۳ بار با پنبه آغشته به سرکه قسمت موثر را مرطوب کنید.

ژل آلوئه ورا
این گیاه ژل طبیعی است و استفاده از آن به تسکین درد کمک می کند.

عصاره دانه انگور
عصاره دانه انگور برای بهبود بخشیدن به گردش خون و درمان هموروئید موثر است. تمامی قسمت های انگور به ویژه عصاره دانه انگور برای درمان بواسیر مفید است

  • ۹۷/۰۲/۰۲
  • golnar jody

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی